Skocz do zawartości


Lloraine

Rejestracja: 14 sty 2017
Poza forum Ostatnio: 18 sty 2017 13:39
-----

Moje tematy

Kółko i krzyżyk - koszmar w MatLabie

14 styczeń 2017 - 21:27

Hej wszystkim!

 

Niejako zaczynam swoją przygodę z programowaniem, niestety (subiektywnie) od języków wyższych klas.

Szukam podpowiedzi związanych ze stworzeniem gry w kółko i krzyżyk (plansza 3x3) na dwóch graczy. Wygenerowałam już planszę w GUI, w której polami są buttony. Naciśnięcie przycisku ma wywołać callback w zależności od tego, który gracz obecnie "klika" - postawiłam na pętlę if (jak na razie wyświetlanie stringów "o" lub "x").

 

Ale... do problemu. Cały game-play jest dla mnie zagadką. Myślałam nad czymś takim: 


function = granie (gracz, winner)
winner = 0;
    while winner == 0 // kiedy nie ma zwyciezcy
        gracz = 1; // gra kółko
        uiwait(handles.figure1); // czekanie na kliknięcie - wywołanie jakiegoś callbacku    rysującego
        wygrana; // funkcja sprawdzająca czy jest wygrany (na podstawie porównywania stringów w 3 kolumnach, 3 wierszach lub na skos) i podająca wartość winner = 1 gdy wygrało O, winner = 2, gdy X
        gracz = 2; // gra krzyżyk
        uiwait(handles.figure1);
        wygrana;
    end
end

Oczywiście to tylko szkic. Czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć co robić dalej/jakiej funkcji użyć, aby program miał sens?