Witam. Od roku mam laptopa marki Acer model Aspire 5560g. Ogólnie nie mam do niego zastrzeżeń, ale już raz był na gwarancji z tym samym problemem - uszkodzony dysk twardy. Dysk został wymieniony. Jednak dysk popsuł się znowu, w trochę w inny sposób a gwarancja mineła. Komputer podczas pracy się zaciął, nie można było nic zrobić, nic nie odpowiadało, więc go zresetowałem przetrzymując przycisk, przy ponownym włączaniu słychać było (i słychać nadal) odgłos startującego dysku, jednak w pewnym momencie się zacina i robi to odnowa. Po kilku minutach pojawia się informacja o nie znalezionym systemie. Włożyłem płytę od Windowsa 7, lecz nie mogę go zainstalować ponieważ menu instalacji nie wyświetla dysku.
1.Więc czy to uszkodzony dysk?
Bardzo ważne są dla mnie dane na dysku, mam nadzieję, że to nie dysk się popsuł, a jego 'czytnik' czy jak to tam się nazywa.
2.Jak to mogę sprawdzić?
Myślałem, nad wyjęciem dysku i podłączeniu go do innego komputera przez USB , ale nie wiem czy jest taka możliwość.
3.Jak jeszcze mogę odzyskać dane?
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Dysk Twardy.
Rozpoczęty przez wawrzen, 13 paź 2012 09:05
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 13 październik 2012 - 09:05
#2
Napisano 13 październik 2012 - 10:08
Witaj,
Rozeznaj się gdzie w Twoim mieście naprawiają/odzyskują dane z dysków twardych. Jakiś czas temu znajomy miał uszkodzony dysk twardy, który udało się naprawić. Za usługę zapłacił 20-30 zł, dysk działa, wszystkie dane zostały na dysku i bez problemu mógł przerzucić sobie je na drugi dysk.
Jeżeli dysku nie da się naprawić to pozostanie odzyskanie danych, jest to już większy koszt (zależny od miasta i danej firmy).
Pozdrawiam
Rozeznaj się gdzie w Twoim mieście naprawiają/odzyskują dane z dysków twardych. Jakiś czas temu znajomy miał uszkodzony dysk twardy, który udało się naprawić. Za usługę zapłacił 20-30 zł, dysk działa, wszystkie dane zostały na dysku i bez problemu mógł przerzucić sobie je na drugi dysk.
Jeżeli dysku nie da się naprawić to pozostanie odzyskanie danych, jest to już większy koszt (zależny od miasta i danej firmy).
Pozdrawiam
CPU: i7 920 D0
MOBO: Asus Sabertooth X58
RAM: PNY XLR8 6GB (3X2GB) DDR3 1600MHz 1.65V
PSU: Fortron Aurum Gold 500W 80+ Gold
GPU: MSI Radeon HD 6970 Lightning 2 GB
HDD: WD Caviar Blue 1TB WD10EZEX
SSD: Crucial M4 128 GB
BOX: SilentiumPC Brutus 410 Pure Black
MOBO: Asus Sabertooth X58
RAM: PNY XLR8 6GB (3X2GB) DDR3 1600MHz 1.65V
PSU: Fortron Aurum Gold 500W 80+ Gold
GPU: MSI Radeon HD 6970 Lightning 2 GB
HDD: WD Caviar Blue 1TB WD10EZEX
SSD: Crucial M4 128 GB
BOX: SilentiumPC Brutus 410 Pure Black
#3
Napisano 13 październik 2012 - 11:33
Pobierz program MHDD, wypal na płycie, uruchom z niej komputer i daj odczyt SMART dysku.1.Więc czy to uszkodzony dysk?
Bardzo ważne są dla mnie dane na dysku, mam nadzieję, że to nie dysk się popsuł, a jego 'czytnik' czy jak to tam się nazywa.
Sprawdzimy czy dysk jest uszkodzony, jeśli program go odczyta.
Jest taka możliwość, wystarczą odpowiednie przejściówki/adapter.2.Jak to mogę sprawdzić?
Myślałem, nad wyjęciem dysku i podłączeniu go do innego komputera przez USB , ale nie wiem czy jest taka możliwość.
Na początek proponuje uruchomić Linuxa w wersji Live (Ubuntu, wypalić na płytę, nie instalować, tylko wypróbować) i sprawdzić czy dysk jest odczytany. Jeśli będzie to skopiować dane na urządzenie przenośne. Innym rozwiązaniem to tak jak pisałeś, wyjąć dysk i podpiąć do innego komputera, sprawdzić czy go odczyta. Jeśli go odczyta, a nie będzie danych to spróbować odzyskać je programem DMDE.3.Jak jeszcze mogę odzyskać dane?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych