Skocz do zawartości


Zdjęcie

"Driver has overrun a stack-based buffer" - BSOD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jaszczurr

Jaszczurr
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 11 wrzesień 2012 - 15:59

Od jakiegoś czasu mam problem z Windowsem 7. Wszystko zaczęło się jakieś 2-3 tygodnie po powrocie laptopa z serwisu, gdzie miał wymienianą klawiaturę. Przy przeglądaniu internetu czy podczas grania po kilku minutach pojawia się bluescreen, po czym laptop się restartuje. Ponieważ restart następuje dość szybko nie jestem w stanie przeczytać jaka jest dokładnie treść komunikatów o błędzie, na pewno przytaczany jest następujący powód błędu: "A driver has overrun a stack-based buffer".

Kilkukrotnie skanowałem komputer w poszukiwaniu wirusów (avastem bo avastem, ale skanowałem), antywirus nic nie znalazł. Próbowałem też dwukrotnie rozwiązać problem za pomocą płyty product recovery, którą otrzymałem z laptopem, nie pomogło.

W trybie awaryjnym z obsługą sieci problem nie występuje.

Ma ktoś z Was pomysł, co można by z tym zrobić?
  • 0


#2 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 11 wrzesień 2012 - 17:02

Tutaj masz metodę, by sprzęt nie restartował się po blue screenie: http://pcsupport.abo...t-windows-7.htm
  • 1

Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
 

Duath


#3 Jaszczurr

Jaszczurr
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 11 wrzesień 2012 - 19:42

Dzięki Duath, za chwilkę się tym zajmę.

Przy okazji, oto co wyskoczyło mi po restartach po ostatnich BSOD:

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 82C4176E
BCP3: 98A073CC
BCP4: 00000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\091112-23602-01.dmp
C:\Users\Paweł\AppData\Local\Temp\WER-38079-0.sysdata.xml


Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: 1000000a
BCP1: 34685DD7
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 82AA7278
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\091112-21902-01.dmp
C:\Users\Paweł\AppData\Local\Temp\WER-36473-0.sysdata.xml

Przy drugim restarcie jako powód błędu wyskoczyło: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
  • 0

#4 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 12 wrzesień 2012 - 11:45

Ciężka sprawa z tymi błędami, bo różnie Google podpowiada. Jeśli próbowałeś recovery, to może spróbuj zainstalować czysty system a sterowniki pobierz najnowsze z sieci? Poza tym, laptop się nie przegrzewa? Btw jeszcze próbowałbym zmienić avasta na inny antywirus.
  • 1

Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
 

Duath


#5 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 15:22

To co Ci wyskoczyło to są tylko wstępne informacje co możesz wykonać.
A przy bluescreen trzeba szukać kodu/pliku, który jest odpowiedzialny za błąd.
Tak więc proponuje, abyś pobrał program BlueScreenView i dał screen po uruchumieniu programu (tak, aby było wszystko widać)
  • 1

#6 Jaszczurr

Jaszczurr
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 21 wrzesień 2012 - 15:01

Instalowanie od nowa Windowsa nie pomaga. Pobrałem ten BlueScreenViewer (dzięki za podpowiedź Kamil!) i oto co mi pokazał po pierwszym crashu na nowym systemie:

http://imageshack.us.../835/bsodq.png/

http://imageshack.us.../829/bsod2.png/

A, laptop się nie przegrzewa, pod tym względem wszystko ok.

E: drugi BSOD:

http://imageshack.us.../440/bsod3.png/
  • 0

#7 Iuliano

Iuliano
  • Użytkownicy
  • 415 postów
  • LokalizacjaSworne Gacie,Tumidaj

Napisano 21 wrzesień 2012 - 16:01

Przeskanuj pamięć programem diagnostycznym Memtest 86+.Pamięć może generować błąd.Natomiast drugi błąd może być od sterownika,jeśli są nowe wersje sterowników pobierz i zainstaluj.
  • 1

#8 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 21 wrzesień 2012 - 22:45

Tak na wszelki wypadek daj temperatury z HWMonitor.

Przeskanuj pamięć RAM - Memtest, jeśli masz dwie kości to skanujesz je osobno, czyli najpierw jedną około 4h, a później drugą 4h.
Z każdej pamięci daj zdjęcia lub zobacz czy nie błędów.
Przed skanowaniem najlepiej jak wyjmiesz pamięć i przeczyścisz sloty.

Podaj nazwę i model płyty głównej, karty graficznej...
  • 1

#9 Jaszczurr

Jaszczurr
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 22 wrzesień 2012 - 11:20

Myślałem, że już o tym pisałem, ale widzę, że jednak zapomniałem. Oddałem ostatnio laptopa do sklepu komputerowego, gdzie sprawdzono mi RAM, dysk, procesor i temperaturę, wszystko z nimi w porządku.

Ostatnio do problemów z bluescreenami doszedł jeszcze jeden - ekran monitora tak jakby rozmazuje się, miga, czasem przestaje w ogóle cokolwiek wyświetlać, ale nie gaśnie. Jest czarny, ale wciąż się świeci, po wyłączeniu laptopa zdecydowanie widać różnicę, widać jak gaśnie. Jednocześnie kiedy ekran jest taki wygaszone, wciąż mogę np wpisać hasło do logowania. Nie jestem pewien, ale to miganie i gaśnięcie może słabnąć lub nasilać się w wyniku ustawiania laptopa pod różnymi kątami.

Jeśli chodzi o grafikę to to jakiś akcelerator Intela, co do płyty głównej nie mam pojęcia, wieczorem sprawdzę to wszystko i dopiszę. Laptop to Toshiba Satellite L500-1GF
  • 0

#10 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 22 wrzesień 2012 - 12:53

Myślałem, że już o tym pisałem, ale widzę, że jednak zapomniałem. Oddałem ostatnio laptopa do sklepu komputerowego, gdzie sprawdzono mi RAM, dysk, procesor i temperaturę, wszystko z nimi w porządku.


Jeśli wszystko jest z nim w porządku to po piszesz ten temat na forum? Nie rozumiem takich ludzi!
Jak ktoś chce Ci pomóc to wystarczy wykonać co pisze, niektóre z proszonych rzeczy nie trwają 5 minut.
Ale jak z twoim laptopem jest wszystko w porządku to temat moderator może zamknąć.
Albo widocznie w sklepie tego nie sprawdzili.
A jeśli posiadasz laptopa to model płyty niepotrzebny.
  • 1

#11 Jaszczurr

Jaszczurr
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 22 wrzesień 2012 - 14:02

Jeśli wszystko jest z nim w porządku to po piszesz ten temat na forum? Nie rozumiem takich ludzi!

Nie napisałem, że wszystko jest w porządku z laptopem. Napisałem (a w każdym razie to miałem na myśli), że według tego co powiedzieli mi w tym sklepie te błędy i problemy to nie wina wymienionych przeze mnie rzeczy, nie znam się na tym za bardzo i dlatego wydawało mi się, że to wystarczy i nie trzeba już robić tych testów. Skoro tak nie jest, to już je przeprowadzam.
  • 0

#12 Iuliano

Iuliano
  • Użytkownicy
  • 415 postów
  • LokalizacjaSworne Gacie,Tumidaj

Napisano 22 wrzesień 2012 - 16:11

Windows 7 ma wbudowane narzędzie do diagnostyki systemu.Monitor wydajności. Tam możesz sprawdzić który sterownik powoduje BSODa.
Przetestuj pamięć,za pomocą programu który podałem.
  • 1

#13 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 22 wrzesień 2012 - 21:32

Widać na screenach z programu BluescreenView, który sterownik to powoduje - tcpip.sys
Jak już sprawdzisz tą pamięć to napisz czy są błędy lub daj zdjęcie na forum.

Przeskanuj pamięć RAM - Memtest, jeśli masz dwie kości to skanujesz je osobno, czyli najpierw jedną około 4h, a później drugą 4h.
Z każdej pamięci daj zdjęcia lub zobacz czy nie błędów.
Przed skanowaniem najlepiej jak wyjmiesz pamięć i przeczyścisz sloty.


Daj też te temperatury z HWMonitor.

Kartę graficzną sprawdź w Menedżerze urządzeń, czyli Start > Panel Sterowania > Sprzęt i Dźwięk > Menedżer Urządzeń > Karty Graficzne
Napisz co tam masz.

Odwróć lapotopa do góry nogami i pod spodem powinno pisać jaki masz dokładny model.
Podałeś Toshiba Satellite L500-1G, ale powinno być coś w stylu Toshiba Satellite L500 - PSL.....
Z tego co znalazłem to powinno być PSLS0E, ale czekam na potwierdzenie.

I podaj jaki to system 32-bit czy 64-bit?
  • 1

#14 Jaszczurr

Jaszczurr
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 13 październik 2012 - 17:23

Udało mi się wreszcie dorwać po dłuższej przerwie do internetu, więc już piszę co i jak. System to 32-bit. Pod laptopem na naklejce mam jako Model Name Satellite L500-1GF, pod spodem jest Part No PSLS0E-02Y01TPL.

Temperatury z HWMonitor po jakichś 2 godzinach testowania: Value 40, Min 40, Max 42

Memtest nie znalazł błędów, trzymałem go cały dzień odpalonego.

Przeinstalowałem też ostatnio (po raz kolejny) windowsa, ponieważ miałem problem z aktywacją poprzedniego. Oczywiście w niczym to nie pomogło. Wszystkie programy, jakich używałem na poprzedniej instalacji do wykonywania Twoich instrukcji zainstalowałem ponownie. Ogólnie zauważyłem, że w Bluescreenview przy każdym bluescreenie swój udział ma ntkrnlpa.exe, obok niego występują, dość losowo, inne.

Kartę graficzną już za chwilkę sprawdzę, bo siedzę w trybie awaryjnym (tylko tak mogę spokojnie używać laptopa bez żadnych bluescreenów),przez co w panelu sterowania nie mam wyświetlonych żadnych informacji o karcie.

E: Jako kartę pokazuje mi Mobile Intel® GMA4500M.
Już sprawdzam ten monitor wydajności też.
  • 0

#15 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 13 październik 2012 - 22:53

Jeśli zainstalowałeś od nowa system i problem dalej występuje to raczej coś nie tak ze sprzętem.

Długo nie odpisywałeś, więc jutro dopiero to przeczytam od początku i edytuje posta.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych