Skocz do zawartości


Zdjęcie

Własny wiatrak


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piroman

Piroman
  • Użytkownicy
  • 3 postów

Napisano 17 lipiec 2012 - 16:07

Cześć, mam pytanie.
Kiedyś widziałem na 9-gagu taką oto serie zdjęć jak zrobić własny wiatrak: http://tinypic.com/v...pic=2s7bdkg&s=6

Zrobiłem wszystko jak w instrukcji tylko pojawił się problem po podłączeniu do portu USB. Otóż pojawił się komunikat, że napięcie w porcie jest za wysokie. Zauważyłem, że napięcie przy tym wiatraku jest od 12V a natężenie o 0,25A. Tutaj moje pytanie. Czy można jakoś zmniejszyć napięcie przy tym wiatraku, albo zmniejszyć w porcie lub może zrobić z tym cokolwiek innego, żeby działało. Dodam, że jestem nowicjuszem w takich "zabawkach" i akurat teraz strasznie się napaliłem, że udało mi się coś takiego zrobić ;)
  • 0


#2 Daroxx

Daroxx
  • Użytkownicy
  • 1040 postów
  • LokalizacjaZagłębie Dąbrowskie

Napisano 17 lipiec 2012 - 17:19

Port USB 1.1 i 2.0 ma takie parametry: 5V, 0,5A. I teraz jeśli podłączysz wentylator zaprojektowany na wyższe napięcie do takiego portu, to będzie się on kręcił wolno albo wcale.
Chcesz żeby działał ? podłącz do zasilacza na 12V.

Podłączyłeś 2 przewody, czerwony z czerwonym, czarny z czarnym, i się cieszysz ?
To banał, przedszkolak to zrobi. Zrób zasilacz (nie korzystając z gotowych kitów, polecam stronę elektroda.pl)
  • 0
Autor postu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania zawartych w nim informacji.

#3 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 18 lipiec 2012 - 20:25

:D
następny wątek - zepsuło mi się USB
12V to nie napięcie na wiatraczku - to nominalne napięcie, przy jakim producent przewidział pracę. to zmienić można tylko w jeden sposób (realny) - zmienić wiatrak.
a problem polega zapewne na tym, że twoje usb niechętnie widzi komutowane obciążenie indukcyjne - co to znaczy - poczytaj.