Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z routerem TP-LINK - brak dostępu do internetu na laptopie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 littlemarsfreak

littlemarsfreak
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 18 maj 2012 - 14:53

Witam. Mam pewien problem, mam nadzieje, że uzyskam jakąś pomoc w jego rozwiązaniu.
Mianowicie 5 dni temu dostałam laptopa Samsung, wraz z routerem TP-LINK (model WR841N). Już pierwszego dnia udało mi sie wszystko skonfigurować, internet w laptopie działał bez żadnych zarzutów, łapał z routera, nie potrzebny był żaden kabel, jedynie router musiał być podłączony do modemu serwera, który od lat używany był do internetu w komputerze. Komplikacje pojawiły się wczoraj, kiedy to podłączyłam router jednocześnie z modemem i komputerem, chcąc skonfigurować go w ten sposób, aby internet był i w komputerze i w laptopie bez konieczności przełączania kabla sieciowego z routera na komputer i z komputera na router. Od wczoraj nie działa mi internet w laptopie. W dostępnych połączeniach mam moją sieć, siła sygnału znakomita, ale kiedy chce połączyć - nie daje rady. Internet działa tylko wtedy, kiedy kabel sieciowy podłączony jest do laptopa z routera (przy czym router podłączony jest nadal do modemu, to raczej oczywiste). Strasznie mnie to irytuje, bo gdy mam już router, to chcę internet bezprzewodowy, żeby łapał w całym domu i móc swobodnie z niego korzystać, a nie być uwięziona w jednym miejscu przy kablu. Czy ktoś może wie, jak temu wszystkiemu zaradzić?

Mam nadzieje, że ktokolwiek cokolwiek zrozumiał z tej plątaniny. Przepraszam za tak nie-fachowy język, ale jestem w tych sprawach kompletną amatorką. Mam również nadzieje, że wątek założony w odpowiednim dziale i nikt na mnie za niego nie nakrzyczy :)
  • 0


#2 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 18 maj 2012 - 15:57

A teraz spróbuję to jakoś odszyfrować :)

Na początek proponuję wykonać hard-reset na TPlinku. Wykonuje się go w taki sposób, że przytrzymujesz jakieś 15-20 sekund przycisk reset na tyle routera (TP-Link) przy czym router musi być włączony do prądu. Dzięki temu TP-Link będzie w takim stanie, jak do dopiero wyprodukowali - w sensie wróci do ustawień fabrycznych.

Zakładając, że router do TP-Linka podłączasz kablem skrętką, robisz następujący manewr: Skrętka wychodząca z pierwszego routera wędruje do TP-Linka i podłączasz ją do niebieskiego portu. Wtedy Internet powinien być po podłączeniu do TP-Linka ale tylko po kablu. Na koniec wystarczy wejść w ustawienia TP-Linka, tak gdzie konfiguruje się sieć bezprzewodową. Nie kombinuj tam za wiele. Najważniejsze, byś ustawiła sobie jakieś hasło, ale koniecznie z protokołem WPA2-PSK (najbezpieczniejsze) - WEP jest słaby a WPA o dupę rozbić.

Po takim zabiegu Internet powinien być po podłączeniu do TP-Link bezprzewodowo jak i po kablu.

Aha, upewnij się, że w TP-Linku masz uruchomioną usługę DHCP. Nic nie zmieniaj, tylko upewnij się, że jest włączone.

Btw temat był w złym dziale, ale go przeniosłem.


EDIT:

Aby wszystkie komputery w domu były widoczne, polecam wszystko łączyć pod TP-Linka.
  • 0

Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
 

Duath


#3 littlemarsfreak

littlemarsfreak
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 19 maj 2012 - 07:44

Na początek proponuję wykonać hard-reset na TPlinku. Wykonuje się go w taki sposób, że przytrzymujesz jakieś 15-20 sekund przycisk reset na tyle routera (TP-Link) przy czym router musi być włączony do prądu. Dzięki temu TP-Link będzie w takim stanie, jak do dopiero wyprodukowali - w sensie wróci do ustawień fabrycznych.

Zakładając, że router do TP-Linka podłączasz kablem skrętką, robisz następujący manewr: Skrętka wychodząca z pierwszego routera wędruje do TP-Linka i podłączasz ją do niebieskiego portu. Wtedy Internet powinien być po podłączeniu do TP-Linka ale tylko po kablu. Na koniec wystarczy wejść w ustawienia TP-Linka, tak gdzie konfiguruje się sieć bezprzewodową. Nie kombinuj tam za wiele. Najważniejsze, byś ustawiła sobie jakieś hasło, ale koniecznie z protokołem WPA2-PSK (najbezpieczniejsze) - WEP jest słaby a WPA o dupę rozbić.

Po takim zabiegu Internet powinien być po podłączeniu do TP-Link bezprzewodowo jak i po kablu.

To zrobiłam już na samym początku, zrobiłam wszystko jeszcze raz i nie pomagało...

Aha, upewnij się, że w TP-Linku masz uruchomioną usługę DHCP. Nic nie zmieniaj, tylko upewnij się, że jest włączone.

...natomiast o DHCP nie miałam pojęcia :D Weszłam w ustawienia routera, nacykałam, naklikałam i jakoś się udało. Wszystko jest w porządku (pfu pfu odpukać), mam nadzieje, że na jak najdłużej.
DZIĘ-KUU-JĘ :)
  • 0

#4 littlemarsfreak

littlemarsfreak
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 19 maj 2012 - 07:44

Na początek proponuję wykonać hard-reset na TPlinku. Wykonuje się go w taki sposób, że przytrzymujesz jakieś 15-20 sekund przycisk reset na tyle routera (TP-Link) przy czym router musi być włączony do prądu. Dzięki temu TP-Link będzie w takim stanie, jak do dopiero wyprodukowali - w sensie wróci do ustawień fabrycznych.

Zakładając, że router do TP-Linka podłączasz kablem skrętką, robisz następujący manewr: Skrętka wychodząca z pierwszego routera wędruje do TP-Linka i podłączasz ją do niebieskiego portu. Wtedy Internet powinien być po podłączeniu do TP-Linka ale tylko po kablu. Na koniec wystarczy wejść w ustawienia TP-Linka, tak gdzie konfiguruje się sieć bezprzewodową. Nie kombinuj tam za wiele. Najważniejsze, byś ustawiła sobie jakieś hasło, ale koniecznie z protokołem WPA2-PSK (najbezpieczniejsze) - WEP jest słaby a WPA o dupę rozbić.

Po takim zabiegu Internet powinien być po podłączeniu do TP-Link bezprzewodowo jak i po kablu.

To zrobiłam już na samym początku, zrobiłam wszystko jeszcze raz i nie pomagało...

Aha, upewnij się, że w TP-Linku masz uruchomioną usługę DHCP. Nic nie zmieniaj, tylko upewnij się, że jest włączone.

...natomiast o DHCP nie miałam pojęcia :D Weszłam w ustawienia routera, nacykałam, naklikałam i jakoś się udało. Wszystko jest w porządku (pfu pfu odpukać), mam nadzieje, że na jak najdłużej.
DZIĘ-KUU-JĘ :)
  • 0

#5 Easy-Wifi

Easy-Wifi
  • Użytkownicy
  • 10 postów

Napisano 29 czerwiec 2012 - 15:17

Teraz już wiesz na co zwracać uwagę, bardzo czesto to kwestia tylko i wyłącznie ustawienia,odpowiedniej konfiguracji routera.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych