Skocz do zawartości


Zdjęcie

Powrót do hobby.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mesmerize

Mesmerize
  • Użytkownicy
  • 602 postów

Napisano 06 kwiecień 2012 - 11:57

Ostatnio korzystając z nadmiaru wolnego czasu postanowiłem wrócić do swojego hobby. Poniżej widoczne są efekty :D
Dołączona grafika
  • 1
"Nie chcę być bardziej, ani mniej zapamiętany, niż drzewo przy drodze." - S.T.
Dołączona grafika


#2 Mesmerize

Mesmerize
  • Użytkownicy
  • 602 postów

Napisano 04 czerwiec 2012 - 09:41

Mojej twórczości ciąg dalszy.
Dołączona grafika
  • 0
"Nie chcę być bardziej, ani mniej zapamiętany, niż drzewo przy drodze." - S.T.
Dołączona grafika

#3 mw_1975

mw_1975
  • Użytkownicy
  • 2535 postów

Napisano 04 czerwiec 2012 - 11:08

:thumbup:
  • 0
AMD Phenom II 955
Pentagram Karakorum HP-120 AlCu + Arctic Cooling AF1225L
4 GB DDR3 1600 MHz
Było Asus Radeon HD 6950 DCU II, jest XFX 7850 z AC Mono - czego się nie robi dla tej ciszy!
SilentiumPC Deus G1 600W

#4 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 04 czerwiec 2012 - 15:25

Na jakim sprzęcie i sofcie działasz i czy długo Ci renderowało oba zdjęcia?
  • 0

Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
 

Duath


#5 Mesmerize

Mesmerize
  • Użytkownicy
  • 602 postów

Napisano 04 czerwiec 2012 - 15:48

Niestety tak się złożyło, że obecny sprzęt, na którym działam jest nieporozumieniem w stosunku do tego, co na nim robię i dlatego właśnie oświetlenie w scenach nie jest realistyczne (ustawienie tego i renderowanie zajmują zbyt dużo czasu).
Procesor: Celeron D330 2.66GHz
RAM: 512MB DDR
GPU: Zotac 7300GT

Jak widać "sprzęt" budzi uśmiech na twarzy, ale za 2-3 miesiące kupuje nowy sprzęt, więc przetrwam:D

Renderowanie coolera pamietam trwało bardzo długo jak na tak prosta scenę - ze 20 minut, a figurka mniej niż minutę (chciałem zrobić 15 sekundową animacje, ale to około 6h :D ).
Używam blendera, bo jest darmowy, lekki i wbudowany silnik renderujący jest zaskakująco szybki i przy właściwych ustawieniach naprawdę daje radę.
  • 0
"Nie chcę być bardziej, ani mniej zapamiętany, niż drzewo przy drodze." - S.T.
Dołączona grafika

#6 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 04 czerwiec 2012 - 16:00

I zdjęcie 2 wymodelowałeś w blenderze na swojej rakiecie? :)
  • 0

Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
 

Duath


#7 Mesmerize

Mesmerize
  • Użytkownicy
  • 602 postów

Napisano 04 czerwiec 2012 - 16:08

Modelowanie w Blenderze to czysta przyjemność - problemy zaczynają się w okolicach 200000 wierzchołków, a temu posągowi bardzo daleko to tej liczby. Zresztą zawsze można ukryć skończone obiekty lub tworzyć kolejne jako nowy dokument, a później połączyć.
  • 0
"Nie chcę być bardziej, ani mniej zapamiętany, niż drzewo przy drodze." - S.T.
Dołączona grafika

#8 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 04 czerwiec 2012 - 17:27

Ja się niestety nie nadaję do tego. Moja przygoda z modelowaniem skończyła się ze 2 lata temu na 3ds maxie, na uczelni... W ogóle nie mam do tego zmysłu :)
  • 0

Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
 

Duath


#9 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 04 czerwiec 2012 - 17:35

no....
1 - o.k., ale drugie... noooooo.... flora + kolumna - to jeszcze w moim zasięgu, ale amorek... jak robiłeś? wzorowałeś się na fotce? wow! prędzej zdecydowałbym się na zrobienie drapacza chmur (alu+szkło), niż czegoś takiego. szacun. nie. SZACUN!!!
jak widać na załączonym obrazku, jak się umie, to i 3dstudio nie jest konieczne. jak dotąd nie zauważyłem, żeby blenderowi czegoś brakowało. tzn. jak zauważyłem, że "brakuje", kończyło się na tym, że musiałem się nauczyć, gdzie to brakujące jest i jak się tym posługiwać. no, ale blender to nie tuxpaint ;)
  • 0

#10 Mesmerize

Mesmerize
  • Użytkownicy
  • 602 postów

Napisano 04 czerwiec 2012 - 18:08

Dzięki.

Model to banał, jeśli jesteś w stanie wymodelować człowieka w low-poly, to nie powinieneś mieć żadnych problemów ze stworzeniem takiej scenki. Wzorowałem się na zdjęciu. Spękania można zrobić na 2 sposoby - ręcznie brushem w siatce rzeźbić, na co jestem zbyt leniwy i co jest dość trudne lub utworzyć materiał z kilkoma teksturami i ustawić je tak, by kanał alfa tworzył te wszystkie spękania - trwa to krótko, jest proste i możesz użyć dowolnego modelu, nawet low-poly. A co do Blendera, to kiedyś się nim bawiłem trochę, a ostatnio uczę jego obsługi na poważnie.
  • 0
"Nie chcę być bardziej, ani mniej zapamiętany, niż drzewo przy drodze." - S.T.
Dołączona grafika

#11 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 05 czerwiec 2012 - 08:55

@Mesmerize dobierz jakiegoś programistę i scenarzystę no i liczymy na jakąś sensowną grę ;)
  • 0

Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
 

Duath


#12 Mesmerize

Mesmerize
  • Użytkownicy
  • 602 postów

Napisano 05 czerwiec 2012 - 09:59

@Duath
Fajnie by było i zamierzam związać się jakoś na poważnie z grafiką 3D, więc kto wie.. :D Tymczasem dużo nauki przede mną.

@silent
Jeśli masz gdzieś swoje rendery, to pochwal się nimi :D
  • 0
"Nie chcę być bardziej, ani mniej zapamiętany, niż drzewo przy drodze." - S.T.
Dołączona grafika

#13 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 11 czerwiec 2012 - 18:11

Mesmerize:
pewnie gdzieś są (albo i nie). to trochę dawne czasy były, z tamtego okresu zostało mi wielkie archiwum z wielką ilością rzeczy różnych, do uporządkowania w wolnej chwili (wygląda na to, że cały czas jestem zajęty ;) ) i sobie leży na dysku (a część na płytach - ciekawe czy są jeszcze readable...) i czeka.
jak pisałem wyżej najbliżej mi było do architektury, najbardziej podobała mi się zabawa (bo to raczej ciekawość + rozrywka była) z materiałami przepuszczającymi i filtrującymi światło (zrobiłem sobie coś witrażopodobnego). trochę zabawy z materiałami i oświetleniem. zdecydowanie nie do chwalenia się na forum.
  • 0

#14 tady

tady
  • Użytkownicy
  • 4 postów

Napisano 23 lipiec 2012 - 12:58

Robi wrażenie ;)
  • 0

#15 hydy

hydy
  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisano 01 sierpień 2012 - 20:55

extra:)
  • 0

#16 oko1wita

oko1wita
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 02 sierpień 2012 - 16:57

Wow, full wypas. Ja z lenistwa nie moge wrócić do hobby i pasji z lat studiów... niestety nie chce mi się trenowac po 3-4 razy w tygodniu :(
  • 0

#17 Adamila021

Adamila021
  • Użytkownicy
  • 116 postów

Napisano 18 wrzesień 2017 - 21:06

Super sprawa, genialne! Ja tez zastanawiam sie nad powrotem do mojego ulubionego hobby. Zamierzam trochę się podszkolić z blogiem http://blog.empikfot...robic-portrety/ w fotografii i wziąć się w końcu za to na poważnie


  • 0

#18 dado

dado
  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisano 03 październik 2017 - 19:10

Super :) Dzięki wielkie za sprawdzone porady w tym obszarze tematycznym :) Z całą pewnością mi się one przydadzą :)


  • 0

#19 Gino88

Gino88
  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisano 18 październik 2017 - 12:42

O, super ;) Jestem pewien, że mi się te porady przydadzą :) Dzięki wielkie ;)


  • 0

#20 bomberek12

bomberek12
  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 18:37

A może warto poszperać informacje na ten temat w sieci? Moim zdaniem jest to dość dobre rozwiązanie :)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych