jakośc telefonii intermetowej
#1
Napisano 08 luty 2012 - 22:13
miałem Skypa i wszystko grało, ale z uwagi na koszty zrezygnowałem z TPSA i podłączyłem z innej firmy telefonie internetową do stacjonarnego. Jakie było moje zdziwienie, gdy zamiast czystego głosu w mojej słuchawce słyszałem echo a odbiorca słyszał urywane słowa, pływający metaliczny głos i co jakiś czas dźwięk PIP. Dostawca łącza twierdził ze to było wynikiem dostrajania anteny (nie wierze w to) i dzisiaj nadal dźwięk jest parszywy. Czy są jakieś normy , które określają rodzaj i wielkość zakłóceń w telefonii internetowej?
Mam jeszcze jedną kwestię, otóż wykupiłem antenę internetową i modem rozdzielający sygnał z anteny na telefon. Zatem jestem właścicielem, a dostawca korzysta z mojego sprzętu za darmo , jak jest prawnie regulowana ta sprawa?
Pozdrawiam.
#2
Napisano 09 luty 2012 - 13:57
EDIT:
Mam jeszcze jedną kwestię, otóż wykupiłem antenę internetową i modem rozdzielający sygnał z anteny na telefon. Zatem jestem właścicielem, a dostawca korzysta z mojego sprzętu za darmo , jak jest prawnie regulowana ta sprawa?
Czyli, Internet do Twojego domu dostarczany jest drogą bezprzewodową? Jeżeli sam zaopatrzyłeś się w antenę oraz modem, to jest to Twój sprzęt. Co masz na myśli przez to, że dostawca korzysta z Twojego sprzętu?
Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
Duath
#3
Napisano 09 luty 2012 - 15:53
pozdrawiam
#4
Napisano 09 luty 2012 - 16:30
na jakość w telefonii składają się m.in.: jakość kodeków, QoS min. w przepływności i opóźnieniach. jeżeli twój operator nie zarządza pasmem, może się zdarzyć, że transfer "zawłaszcza" pc i na połączenie telefoniczne zostają ochłapy. ew. ze względu na warunki atmosferyczne (niech żyje radio!!), albo zwyczajnie - duży ruch wewnątrz sieci operatora na telefonię zostaje mało. jeżeli kodek jest adaptacyjny (albo urządzenie), w warunkach kiepskiej przepływności może degradować jakość (zakładając, że utrzymanie nawet najgorszej jakości połączenia jest istotniejsze; kiepsko słychać, ale da się jeszcze dogadać).
konsultacje w UKE polecam, ale może wcześniej przeczytaj umowę. są w niej jakieś zapisy o jakości?
zapewne pożądane będzie zgłoszenie reklamacji świadczonych usług u operatora (informacje praktycznie do niczego nie zobowiązują - reklamacja TAK). i polecam wersję pisemną z potwierdzeniem wpływu.
#5
Napisano 09 luty 2012 - 21:28
Pozdrawiam
#6
Napisano 10 luty 2012 - 20:07
ciekawego masz dostawcę...
masz alternatywnych?
#7
Napisano 11 luty 2012 - 19:45
#8
Napisano 11 luty 2012 - 22:08
jeżeli nie podpisałeś umowy - nic was nie wiąże(?).
jeżeli jesteś przekonany o wadach prawnych rozważ także "do wiadomości uke". może dzięki temu innych ominą twoje problemy.
pisałem wcześniej - zgłoszenie można próbować potraktować jak informację a nie jako reklamację - różnica jest znaczna.
ponownie - jeżeli masz alternatywne oferty, może są korzystniejsze (niekoniecznie tańsze, ale działające).
#9
Napisano 11 luty 2012 - 22:43
Dzięki za informacje.
#10
Napisano 01 październik 2018 - 23:03
Telefonia internetowa w Polsce stale się rozwija, także moim zdaniem będzie tylko lepiej Chociaż ja na przykład korzystam z "Dzinga" i muszę przyznać, że jakość jest naprawdę świetna. Czytałam nawet ostatnio na https://dzinga.com/p...efoni-w-polsce/ że rozwój telefonii wciąż trwa, więc nic tylko się cieszyć! Miejmy nadzieję, że w przyszłości prym będzie wiodła właśnie telefonia internetowa
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych