Pseudo informatycy - Wasze przygody
#1
Napisano 22 listopad 2011 - 10:00
EDIT: Oczywiście komentowanie i robienie małych OT dozwolone
EDIT2: W tym wątku zezwalam na pisanie nowych opowiastek bez konieczności użycia opcji "Edytuj", jednak wszelkie komentarze należy pisać i uzupełniać poprzez edycję.
Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
Duath
#2
Napisano 22 listopad 2011 - 10:12
Pewnego czasu szukałem w swojej mieścinie kontrolera obrotów wiatraka. Taki najzwyklejszy z potencjometrem. Jak zwał tak zwał. Niektórzy używają nazwy regulator, niektórzy kontroler a inni jeszcze coś innego wymyślą. Byłem w jednym sklepie, gość ode mnie uciekł i powiedział, że nie wie, co to jest. Przypominam, że używałem nazwy kontroler. Poszedłem do drugiego sklepu. To gość mówi, jak ma mi sprzedać kontroler, skoro one są na płycie głównej? Widocznie, nie znał określenia kontroler obrotów, ale doszliśmy do porozumienia w sprawie nazewnictwa. Ale zniszczył mnie tym, jak próbował mi wytłumaczyć w jaki sposób działa standardowy wiatrak 3-pin podłączany do płyty głównej. No to mówi, że są 3 piny - OK. Czarny masa, czerwony + a żółty ... i tutaj się zaczynają jaja. Niby problem błahostka, ale to, jak on gębę darł i kazał mi spie*dalać ze sklepu mnie rozbiło . Wg gościa, obroty wiatraka ustawiane są po kabelku żółtym. Czerwony daje zasilanie a żółtym regulowane są obroty wiatraka. No to mu mówię, że obroty KAŻDEGO wiatraka regulowane są przez dozowanie odpowiedniej ilości napięcia a żółty służy tylko do odczytywania obrotów wiatraka, tak by można było go regulować za pomocą BIOS albo jakiegoś programu. Ale nie ... gość dalej, żółtym się ustawia obroty. I dalej mu tłumaczę i w końcu kazał mi spie*dalać ze sklepu
Wiecie, geniuszem nie jestem, ale co do tego wydaje mi się, że miałem 1kkkk% racji Od tamtego czasu do niego nie zawitałem, bo i tak ma w c*uj drogo
Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
Duath
#3
Napisano 22 listopad 2011 - 11:53
Nie ma to jak profesjonalne podejście do klienta.w końcu kazał mi spie*dalać ze sklepu
#4
Napisano 22 listopad 2011 - 12:36
Co jak co, ale sklepy internetowe to piękna sprawa Ostatnio koledze zamawialiśmy komputer na Agito, i muszę powiedzieć, że sklep rewelacja. Zamówienie zrealizowane błyskawicznie. Co prawda przyszła uwalona grafika, ale bez najmniejszego problemu (oczywiście przy dokładnym opisaniu usterki) po odesłaniu grafiki kolega dostał nową. Cały proces od momentu złożenia zamówienia po otrzymanie kompletnego, działającego zestawu wraz z nową grafiką trwał tydzień. W mało którym sklepie lokalnym można uświadczyć takie coś. I to jest podejście do klienta a nie ten koleś... Mam też historyjkę z innego sklepu, gdzie koleś przekonywał mnie, że Acer jest lepszy niż Asus i prawie się na mnie obraził Ale to później, jak ktoś inny się wypowie, bo sam nie będę spamował
Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
Duath
#5
Napisano 22 listopad 2011 - 12:59
#6
Napisano 22 listopad 2011 - 13:43
Jakiś czas temu poszukiwałem dla siebie netbooka. Po wielu przeczytanych testach i recenzjach miałem model dla siebie, który faktycznie kupiłem i mam go do dziś - Eee PC 1000HE. Poszedłem do sklepu komputerowego w mojej mieścinie (wyżej wspomniany, z gościem, który uciekł, bo nie wiedział, co to kontroler obrotów wiatraka ). Pytam o cenę, jednak wtedy mieli za grubo ponad 1700zł (gdzie bardzo dobrą ceną było 1400-1500zł). To gość mi proponuje jakiegoś Acera. Mówię, że nie chcę Acera, bo jestem zrażony do tej firmy po wszystkich przebojach z ich produktami. Mówiłem, że ja mam Acera i jest kupa, koledzy mieli Acery i kupa i kogo bym nie zapytał - mówili, że kupa. Więc pyta, dlaczego chcę Asusa, skoro Asus (wg niego) jest gorszy. To mówię mu, że nie jest gorszy, tylko lepszy, że wg statystyk najmniejszy współczynnik awaryjności i jak na wysoką jakość produktów mają całkiem przyzwoite ceny (na tamte czasy - chyba 2.5 roku temu). Jako przykład podałem właśnie kolegów, którzy mają Asusy i ani jeden nie miał nigdy problemów. Nigdy nic się nie działo. To gość do mnie wyskoczył, że oni sprzedają główce Acery i u nich nikt się właśnie nie skarżył na nie. To powiedziałem żartem "pewnie odpuścili, bo kupili Asusy" - czy jakoś tak I gość dalej, że był przypadek, gdzie klient chciał Asusa, oni próbowali mu wmówić Acera ale i tak chciał Asusa, to po jakimś czasie przyleciał do nich, bo coś mu się z lapsem stało. Inny znów chciał monitor Asusa i taki dostał i od razu przyjechał z wadliwą matrycą. A Acer cycuś glancuś. Tak mi się dziwnie wydaje, że oni chyba sami sprzęt uszkadzają po drodze i mówią be na Asusa
EDIT: Nie ukrywam, że chętnie bym poteścił jakiegoś Acera, dlatego będę coś kombinował po nowym roku jak pracę skończę. Na razie nie mam czasu na nic
Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
Duath
#7
Napisano 24 grudzień 2011 - 15:40
Koniec końców zamówiłem x1950pro. Przyszła po 2 tygodniach- uwaga wersja pod AGP no i kolejne dwa tygodnia czekania aż przyjdzie właściwa pod PCI-E. Od tamtej pory zakupów tam nie robię- poza płytami DVD
#8
Napisano 26 marzec 2012 - 10:59
#9
Napisano 26 marzec 2012 - 11:23
Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
Duath
#10
Napisano 26 marzec 2012 - 19:52
2. sklepy są po to, żeby sprzedawać to, co mają w magazynie/na czym mają największą marżę ("zadowolenie klienta" to termin ze słownika wyrazów i zwrotów obcojęzycznych - zastrzegam: wiem, że są wyjątki)
3. sprzedawca zawsze wie lepiej, co chcesz kupić (patrz punkt 2)
4. jeżeli sprzedawca wie, które to procesor, a które pamięć (bez zaglądania do notatek) - to expert/profesjonalista (na podstawie zawartości kilku czasopism; dla profesjonalistów, działów dla zaawansowanych)
jest jeszcze podziemie
1. mam linuxa (e.g. ubuntu) - jestem hakerem!! (co prawda nie mam pojęcia co mam zainstalowane, bo instalowało się samo, ale chłopaki z podwórka mają tylko windowsy - ale cieniasy; tylko że oni giercują, a ja nie bardzo - słyszałem że mogę zainstalować też windowsa u siebie, ale jak klikam na install.exe to się nie instaluje)
2. molexa da się wetknąć w gniazdo... nieortodoksyjnie, tylko nie wiedzieć czemu, dysk mi padł. ale te dyski ... to badziewie (to na podstawie informacji ze znajomego sklepiku z serwisem; zdolny młody faktycznie wetknął molexa tak, że na wtyku wyfrezował nowe ścięcia - plastik gniazda okazał się twardszy)
#11
Napisano 27 marzec 2012 - 15:03
Pentagram Karakorum HP-120 AlCu + Arctic Cooling AF1225L
4 GB DDR3 1600 MHz
Było Asus Radeon HD 6950 DCU II, jest XFX 7850 z AC Mono - czego się nie robi dla tej ciszy!
SilentiumPC Deus G1 600W
#12
Napisano 01 kwiecień 2013 - 19:18
Na monitorze nic nie było widać. Gdy poświeciłem latarką to trochę widziałem swój pulpit (bardzo ciemno).
Poszedłem do sklepu, a facet mi odpowiedział, że spaliło się podświetlenie i, że same części będą kosztować ok. 6 tysięcy (a monitor kosztował mniej niż tysiąc).
Wezwałem specjalistę, a on mi powiedział, że nie widzi w moim monitorze wiatraczka i, że z tego powodu (brak wiatraczka - monitory go nie mają) się spalił.
Kolejny stwierdził, że to awaria włącznika, a to co widać (przy świeceniu latarką) to się zacięło. Nie umiał wytłumaczyć dlaczego mogę wejść do menu i dlaczego świecą mi się lampki.
Czwarty facet powiedział, że mam uszkodzony kabel (nie powiedział króry).
Dopiero piąty wymienił jeden opornik (cena = 5 zł) i monitor działał.
To mi specjaliści
#14
Napisano 02 kwiecień 2013 - 08:23
#15
Napisano 02 kwiecień 2013 - 09:00
Intel i5-3570K @ 4.2GHz | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 16GB | Radeon HD7870 | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung F3 1TB | Xonar DG | OCZ ModXStream Pro 500W
Duath
#16
Napisano 17 maj 2013 - 19:41
To jest normalnie przegięcie ... Można by powiedzieć, że zakrawa o oszustwo.Pamiętam kumpel kiedyś opowiadał (pracuje w serwisie) przyszła dziewczyna z lapem że nie odpala jej się komp i pewnie coś się popsuło, więc chce odzyskac dane. Kumpel przyjął sprzęt, okazało się że komp działa, ale kase trza sciągnąć, to przeinstalował system i odzyskał dane które istnieja. Skopiował losowo wybrane foldery i powiedział że tylko to udało się odzywskać a kasę wziął, dziewczyna podobno była bardzo zadowolona że udało się odzyskac jej zdjęcia
Tak ale tylko raz, bo więcej już tam nie wróci na pewno ....Za niewiedzę się płaci
#17
Napisano 13 sierpień 2013 - 13:50
#18
Napisano 19 listopad 2013 - 16:11
To jest normalnie przegięcie ... Można by powiedzieć, że zakrawa o oszustwo.
Tak ale tylko raz, bo więcej już tam nie wróci na pewno ....
Zgadzam się, takie traktowanie klienta na pewno zaszkodzi firmie... jak nie dziś to jutro... albo za tydzień Karma.
#19
Napisano 27 marzec 2014 - 23:20
oj spotkałem się z tym wielokrotnie.. /Zgadzam się, takie traktowanie klienta na pewno zaszkodzi firmie... jak nie dziś to jutro... albo za tydzień Karma.
#20
Napisano 28 maj 2014 - 08:53
Zauważyłem, że poziom frustracji i braku profesjonalizmu koreluje z niskimi zarobkami. Może tutaj zacznijmy szukać przyczyny problemu.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych