Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naniesienie zmian na skanie

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 ZupaPomidorowa

ZupaPomidorowa
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 22 sierpień 2011 - 09:47

Witam, mój szef pisze książkę i chce zamieścić w niej pewne skany - są to dokumenty które posiadamy w swoich zasobach i chcemy zamieścić ich skany z tym tylko aby zakryć dane/liczby/niektóre informacje. i nie wiem jak to zrobić. jak zeskanować taki dokument (jaki format no bo nie pdf) i przy pomocy jakiego programu zakryć takie dane(najprościej czarne prostokąty)? nie znam się na grafice a jak to wiadomo szef wymaga a ja mam to zrobić :whistle: z góry dziękuję.
  • 0

#2 James

James
  • Użytkownicy
  • 48 postów

Napisano 22 sierpień 2011 - 11:46

Najlepiej zapisz jako plik graficzny z rozszerzeniem JPEG, a następnie nanieś zmiany w jakimś dobrym programie graficznym (szczególnie polecam darmowego GIMP-a). Myślę że w tej sytuacji ładniej by wyglądał efekt pikselizacji, zamiast zwykłych czarnych prostokątów. Nie jest to trudne w wykonaniu, a dane także nie będą do odczytania. W GIMP-ie po prostu zaznaczasz dane (narzędziami do zaznaczania), które chcesz ukryć, a następnie z menu wybierasz Filtry->Rozmycie-> Pikselizacja. Następnie ustawiasz wysokość i szerokość pojedynczego piksela, klikasz OK i cieszysz się z eleganckiego ukrycia danych :).

otwierająć w Paint plik jest powiększony. poza tym odbywa się to z utratą jakości skanu dokumentu.

Czyli musisz skorzystać z czegoś lepszego, jak na przykład GIMP :).
  • 1

#3 Duath

Duath
  • Redaktorzy
  • 2117 postów
  • Lokalizacja404

Napisano 22 sierpień 2011 - 13:57

Jeszcze prostszy sposób, to Paint. Po zeskanowaniu zapisz plik do JPG, BMP, GIF, TIFF jak tam chcesz. Otwierasz w Paint i robisz. Co prawda w Paint w Windows 7 możesz to zrobić w miarę elegancko, bo we wcześniejszych zostaje Ci tylko prostokąt i to taki prosty i brzydki.
  • 0