Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lenovo Y560 - zawias.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vokyo

Vokyo
  • Użytkownicy
  • 17 postów

Napisano 13 marzec 2011 - 23:31

Mam taki problem, że ekran w moim laptopie zauważalnie się poluzował. Zauważyłem, że przy jednym zawiasie lekko rozszedł się plastik na łączeniu. Myślicie, że to kwalifikuje się na gwarancje i czy może się pogorszyć jak będę zwlekać z naprawą?
  • 0


#2 inndependent

inndependent
  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 14 marzec 2011 - 14:15

Mam taki problem, że ekran w moim laptopie zauważalnie się poluzował. Zauważyłem, że przy jednym zawiasie lekko rozszedł się plastik na łączeniu. Myślicie, że to kwalifikuje się na gwarancje i czy może się pogorszyć jak będę zwlekać z naprawą?


Mam taki sam problem, tyle że ja zwlekałam i zawias całkowicie się zepsuł i połamał obudowę przy głośniku, według serwisu Lenovo jest to uszkodzenie mechaniczne, nie podlegające pod gwarancję.
Według Lenovo sprawa gwarancji wygląda tak:
"1. Dzwonisz pod bezpłatny numer 800-702-062, następnie podajesz informacje o laptopie i swoje dane. Otrzymujesz numer zgłoszenia. 2. Zamawiany jest do Ciebie kurier, który najpierw odbiera sprzęt, a po naprawie dostarcza go z powrotem."

W swojej sprawie rozmawiałam z chłopakiem z Lenovo i on powiedział, że jeśli ktoś się zgłosi kiedy zawias chodzi za lekko albo za ciężko, to jest to naprawiane w ramach gwarancji.

Najlepiej zadzwoń pod ten numer to wszystkiego się dowiesz.
  • 0

#3 dod155

dod155
  • Użytkownicy
  • 41 postów

Napisano 15 marzec 2011 - 00:13

Kolega miał taki problem, tylko z innym lenovo (nie pamiętam jakim). Oddał szybko na gwarancję do sklepu tego gdzie kupił i nie było problemu, tylko czekał prawie miesiąc..
  • 0

#4 Vokyo

Vokyo
  • Użytkownicy
  • 17 postów

Napisano 15 marzec 2011 - 00:32

No to się pośpieszę, mam nadzieję, że się uda. Jak na razie nie wygląda to źle więc myślę, że mi uznają. Dzięki za numer.
  • 0

#5 kli

kli
  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 03 kwiecień 2011 - 18:50

Ja mam taki sam przypadek. Po 6 miesiacach lewy zawias nabral luzów i przy zamykaniu było małe stuknięcie. Dodam, że lapka otwieram/zamykam max raz dziennie, bo korzystam z zewnetrznego monitora:/ Miałem już wysłać to serwisu ale naczytałem się bardzo niepochlebnych opinii o serwisie a-nowo (żądaja grubej kasy za naprawy, oddająuszkodzony sprzęt, wmawiają użytkownikowi fikcyjne uszkodzenia itd... ). W związku z tym stwierdzilem ze sam rzuce okiem.
Okazalo sie ze pękło mocowanie zawiasu przy gwincie od śrubki, a słupek mocujący z nakrętką dosłownie rozpadł się na kawałki. Zamieszczam fotkę tego co udało mi się uzbierać. Wynika to oczywiście z grubego błędu konstrukcyjno-projektowego, cała siła podaczas ruchu zawiasu opiera się na słupku i gwincie, zresztą niezbyt pokaźnych i masywnych. Poźniej punktem zaczepu jest obudowa koło głośnika która najprawdopodobniej pęknie, być może uszkodzić można nawet płytę główną. Z punktu widzenia serwisu w grę wchodzi tylko wymiana całej obudowy, gdyż nie jest ona podzielona na części. Pewnie stąd Lenovo wypiera się napraw mechanicznych w ramach gwarancji zostawiając użytkownika samemu sobie, chyba że zabuli 500-1000 zł. Zresztą co da wymiana obudowy jeśli po kolejnych 6 mies. znowu to sie rozsypie...

Mam trochę różnych części w domu no i udało mi się zrobić dość solidną konstrukcję z dwóch któtkich metalowych tulejek dystansujących, śruby 5mm i 2 podkładek. Trzyma się nawet nieźle, nie wygląda jakby miało się zaraz rozpaść:)

Jakby ktoś potrzebował pomocy z tym zawiasem to chętnie udziele porad: kwor@wp.pl

Załączone pliki


  • 0

#6 xdriverz

xdriverz
  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 23:26

Witam...

Przede wszystkim przepraszam, że odświeżam temat ale potrzebuje waszej rady.

Temat szeroko znany sytuacja taka sama jak wielu użytkowników. Pękło mi mocowanie lewego zawiasu w Lenovo y560.
Zostało z niego tyle co na zdjęciu poprzedniego postu. I tutaj moje pytanie czy możecie krok po kroku napisać jak
samemu naprawić tą usterkę ponieważ do firmy Anovo nie mam za bardzo ochoty oddawać lapka z oczywistych i dobrze
znanych powodów.
  • 0

#7 Chymek

Chymek
  • Użytkownicy
  • 457 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 19 grudzień 2011 - 16:17

Zapewne musisz kupić zawias, back cover (tylna obudowa panelu) oraz lcd bezel (przednia obudowa panelu) no chyba, że któraś z tych części jest jednak sprawna, niepołamana. Natomiast co do samej naprawy no to już jest kwestia tego czy będziesz sam potrafił to rozebrać i złożyć :) Ponadto wspomnę, że wymiana zawiasów na gwarancji to jest rzadkość. Tak jak było pisane wcześniej, firmy z reguły wypierają się aby to było ich winą i za naprawę karzą zapłacić klientowi, gdyż według nich, jest to efekt niewłaściwego użytkowania. Owszem są modele gdzie robi się to na gwarancji, ale jest to znikomy procent.
  • 0

Naprawiając komputer, bądź świadom tego, że przyczyną usterki może być element, którego nigdy o to byś nie podejrzewał, a to dlatego, że komputer jest czasami ciężej zrozumieć niż kobietę :) i dlatego też nie dziw się, że ktoś kto się na tym zna, nie jest w stanie na "pstryknięcie palcem" powiedzieć Ci, co się zepsuło :)


Asus H97-plus
Intel I5 4590 chłodzenie Cooler Master V6-GT
Kingston 2x4GB  1600MHz + Goodram Play DDR3 4GB 1600MHz
Gigabyte GF GTX 650 Ti Boost
Tagan Piperock III 700W
Zalman Z9-U3


#8 jpjp

jpjp
  • Użytkownicy
  • 26 postów

Napisano 20 grudzień 2011 - 13:08

Mam taki problem, że ekran w moim laptopie zauważalnie się poluzował.

Proponuje go naciagnąć panie. lamusie
  • 0

#9 Kobomedia_pl

Kobomedia_pl
  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 30 styczeń 2012 - 12:42

Możesz zrobić to sam,czyli naciągnąc zawias,lub też oddać do serwisu jeżeli chcesz mieć pewność,ze wszystko bedzie dobrze zrobione. Będziesz czekał 2-3 tygodnie,ale problem zniknie.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych