Jump to content


Photo

problem z routerem


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 jassica

jassica
  • Użytkownicy
  • 9 posts

Posted 18 June 2010 - 21:16

witam,
mam problem z podłączeniem routera, mam internet w netii na linii tp. Po podłączeniu routera, miga dioda ADSL, w necie wyczytałam, ze należy wybrać adres 192.168.2.1 ale u mnie to nie wchodzi, pojawia sie komunikat o zerwaniu połączenia z serwerem. Proszę o pomoc, zaznaczam tylko, ze jestem dość "ciemna" w tych sprawach, wiec możliwe, ze jest to bardzo proste, ale jak juz pisałam, nie znam sie na tym.
  • 0


#2 StelioS

StelioS
  • Użytkownicy
  • 856 posts

Posted 18 June 2010 - 22:10

Dlaczego nagle pojawił sie problem z routerem?
Czy router jest kablem połączony z kompem?
Podaj markę i model tego routera.
  • 0

#3 Kamil_K

Kamil_K
  • Redaktorzy
  • 87 posts

Posted 19 June 2010 - 08:32

Miga ADSL = brak synchronizacji (sygnału ADSL z centrali).

1. Sprawdź dokładnie kabel pomiędzy routerem a gniazdkiem telefonicznym; spróbuj na innym kablu, jeśli masz.

2. Czy jest to router pracujący w Annexie A? Jeśli router posiada tylko Annex B, nie będzie pracować na łączu BSA. Jeśli ma do wyboru, należy wybrać Annex A.

3. Jeżeli masz możliwość, sprawdź na zwykłym modemie lub innym routerze, czy ADSL będzie się świecić nieprzerwanie. Jeśli nie - zadzwoń do Netii (0801 802 803, 0,35/poł. niezależnie od czasu rozmowy), opowiedz, co już sprawdziłeś i zgłoś awarię (brak synchronizacji).

4. Jeśli modem / inny router synchronizuje się (ADSL świeci na stałe) lub nie masz innego sprzętu do sprawdzenia, przywróć router do fabrycznych i spróbuj na nowo skonfigurować (znajdż na tylnej obudowie przycisk 'reset' i wciśnij zaostrzonym narzędziem, przytrzymując wciśnięty przez 15 sekund przy włączonym routerze).

5. Skonfiguruj router wybierając:

Annex A
VPI=0
VCI=35
Enkapsulacja=PPPoA VCMUX
Nazwa użytkownika: [nazwa uzyskana przez Ciebie przy aktywacji w formacie adresu e-mail]
Hasło: [hasło uzyskane przy aktywacji; małe i duże litery są rozróżniane].

Jeśli cokolwiek jest dla Ciebie niejasne, pisz śmiało :).
  • 0

#4 jassica

jassica
  • Użytkownicy
  • 9 posts

Posted 19 June 2010 - 12:40

router to Sagem Fast 1500 WG, jest połączony, wszystko według instrukcji, problem jest z tym żeby go skonfigurować, po wpisaniu w przeglądarkę 192.168.2.1, wyświetla mi sie komunikat o braku połączenia z internetem. Dziś samoistnie na routerze dioda ADSL zaczęła świecić ciągle, z tym, ze internet nadal nie działa
  • 0

#5 Kamil_K

Kamil_K
  • Redaktorzy
  • 87 posts

Posted 19 June 2010 - 22:02

1. Naciśnij klawisz [Logo Windows] + [R] naraz.
2. W polu "Uruchom" wpisz "CMD".
3. W czarnym oknie, które się otworzy, wprowadź "ipconfig".
4. Jaki adres wyświetlił się jako "Brama domyślna"?
  • 0

#6 jassica

jassica
  • Użytkownicy
  • 9 posts

Posted 20 June 2010 - 19:57

ok, moich problemów ciąg dalszy...
podłączyłam w końcu router, wszystko jako tako działa tyko internet jest tak spowolniony, że odechciewa się przy kompie siedzieć. Jak już wcześniej pisałam, mam neta z Netii na linii tp, router sagem fast 1500wg, być może coś źle zrobiłam w ustawieniach routera. Jeżeli ktoś wie jak to powinno wyglądać proszę o pomoc
  • 0

#7 Kamil_K

Kamil_K
  • Redaktorzy
  • 87 posts

Posted 20 June 2010 - 20:07

Annex A
VPI=0
VCI=35
Enkapsulacja=PPPoA VCMUX
Nazwa użytkownika: [nazwa uzyskana przez Ciebie przy aktywacji w formacie adresu e-mail]
Hasło: [hasło uzyskane przy aktywacji; małe i duże litery są rozróżniane].


  • 0

#8 jassica

jassica
  • Użytkownicy
  • 9 posts

Posted 20 June 2010 - 20:13

a gdzie mam ustawić to Annex A? Nie mogę tego znaleźć???
http: //zapodaj.net/d9f5ec81dfe1.bmp.html -.zdjęcia moich ustawień
  • 0

#9 Kamil_K

Kamil_K
  • Redaktorzy
  • 87 posts

Posted 21 June 2010 - 07:50

W ustawieniach wszystko OK. Spróbuj zmienić kanał Wi-Fi na np. 1.
  • 0

#10 jassica

jassica
  • Użytkownicy
  • 9 posts

Posted 21 June 2010 - 10:13

niestety, zmiana kanału nie pomogła, wypróbowałam wszystkie z możliwych
  • 0

#11 Kamil_K

Kamil_K
  • Redaktorzy
  • 87 posts

Posted 21 June 2010 - 17:42

Zadzwoń z tel. stacjonarnego na 801 802 803 i zgłoś zaniżony transfer.
  • 0

#12 jassica

jassica
  • Użytkownicy
  • 9 posts

Posted 21 June 2010 - 20:10

ale jak podłączam tylko modem to transfer jest normalnie 1.3
  • 0


3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users