Jump to content


Photo

Modem Motorola SB4100e- problem z prędkością


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 qw12erty

qw12erty
  • Użytkownicy
  • 5 posts

Posted 04 May 2010 - 17:12

Witam,

Od pewnego czasu mój dostawca internetu, podniósł mi prędkość pobierania danych z 4 do 8 MB. Obecnie używam modemu Motorola SB4100e (niezmiennie od 2002 roku) i mierząc prędkość łącza nie osiągam nigdy wartości wyższej niż 6.5-7 MB/s. Natomiast znajomi używając nowszych modemów osiągają prędkości oscylujące pomiędzy 8-8.5 MB/s u tego samego dostawcy. Czy zmieniając modem na nowszy będę miał maksymalną prędkość pobierania danych?
  • 0


#2 StelioS

StelioS
  • Użytkownicy
  • 856 posts

Posted 04 May 2010 - 20:19

Zrób test szybkości i test pingu , wyniki wstaw do tematu.
http://www.speedtest.net/
http://www.pingtest.net/
  • 0

#3 qw12erty

qw12erty
  • Użytkownicy
  • 5 posts

Posted 04 May 2010 - 21:45

Oto moje wyniki, przy nie obciążonym łączu:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0

#4 StelioS

StelioS
  • Użytkownicy
  • 856 posts

Posted 04 May 2010 - 22:06

Z testu pingu wychodzi że gubiony jest pakiet i to może być przyczyną słabej szybkości łącza zadzwoń do usługodawcy internetowego i przedstaw problem.

PS. Oprócz modemu używasz jeszcze jakieś anteny dzięki której jest łączność z netem?
Napisz jeszcze jak z było u Ciebie przed zmianą prędkości łącza?
  • 0

#5 Kamil_K

Kamil_K
  • Redaktorzy
  • 87 posts

Posted 05 May 2010 - 06:16

Nie są gubione pakiety - "Unable to test paket loss" oznacza, że albo kolega nie ma zainstalowanej maszyny Javy, albo nie zaakceptował uruchomienia aplikacji do testowania gubienia pakietów.
  • 0

#6 qw12erty

qw12erty
  • Użytkownicy
  • 5 posts

Posted 05 May 2010 - 11:47

Przeinstalowywałem system ostatnio i nie zdążyłem zainstalować javy, już to jednak zrobiłem i wstawiam ponownie wynik pingu. Natomiast co do kolegi StelioSa to usługodawca dostarcza mi internet po kablu od kablówki(kabel koncetryczny), który jest bezpośrednio podłączony pod modem.

Dołączona grafika
  • 0

#7 StelioS

StelioS
  • Użytkownicy
  • 856 posts

Posted 05 May 2010 - 13:20

Nie są gubione pakiety - "Unable to test paket loss" oznacza, że albo kolega nie ma zainstalowanej maszyny Javy, albo nie zaakceptował uruchomienia aplikacji do testowania gubienia pakietów.

Masz racje.

Autorze, ale nie odpowiedziałeś na pytanie jak było z prędkością , przed zmianą umowy na szybsze łącze , czy też wyniki testów były tak o wiele za niskie?
  • 0

#8 qw12erty

qw12erty
  • Użytkownicy
  • 5 posts

Posted 05 May 2010 - 13:46

Przed tą zmianą prędkości nie miałem żadnych problemów, nigdy nie była niższa niż 3,8MB/s.
  • 0

#9 StelioS

StelioS
  • Użytkownicy
  • 856 posts

Posted 05 May 2010 - 14:19

Przed tą zmianą prędkości nie miałem żadnych problemów, nigdy nie była niższa niż 3,8MB/s.

To zadzwoń do nich i przedstaw całą sytuacje , jeszcze własnym zakresie możesz sprawdzić na innym modemie lub laptopa jakiegoś pożycz od kogoś z modemem.


PS. Tylko pamiętaj że umowa nie widnieje na 8Mb tylko do 8Mb i 5.7Mb jaki pokazuje wynik ,dla Twojego usługodawcy jest wywiązaniem się z umowy.
  • 0


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users