Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kółko i krzyżyk - koszmar w MatLabie

kolko-i-krzyzyk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lloraine

Lloraine
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 14 styczeń 2017 - 21:27

Hej wszystkim!

 

Niejako zaczynam swoją przygodę z programowaniem, niestety (subiektywnie) od języków wyższych klas.

Szukam podpowiedzi związanych ze stworzeniem gry w kółko i krzyżyk (plansza 3x3) na dwóch graczy. Wygenerowałam już planszę w GUI, w której polami są buttony. Naciśnięcie przycisku ma wywołać callback w zależności od tego, który gracz obecnie "klika" - postawiłam na pętlę if (jak na razie wyświetlanie stringów "o" lub "x").

 

Ale... do problemu. Cały game-play jest dla mnie zagadką. Myślałam nad czymś takim: 


function = granie (gracz, winner)
winner = 0;
    while winner == 0 // kiedy nie ma zwyciezcy
        gracz = 1; // gra kółko
        uiwait(handles.figure1); // czekanie na kliknięcie - wywołanie jakiegoś callbacku    rysującego
        wygrana; // funkcja sprawdzająca czy jest wygrany (na podstawie porównywania stringów w 3 kolumnach, 3 wierszach lub na skos) i podająca wartość winner = 1 gdy wygrało O, winner = 2, gdy X
        gracz = 2; // gra krzyżyk
        uiwait(handles.figure1);
        wygrana;
    end
end

Oczywiście to tylko szkic. Czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć co robić dalej/jakiej funkcji użyć, aby program miał sens?


  • 0


#2 glaszczka

glaszczka
  • Użytkownicy
  • 3 postów

Napisano 16 styczeń 2017 - 15:19

Trudny temat...


  • 0

Najgorszymi wrogami są zawsze ci, którzy nie mają nic do stracenia.


#3 Lloraine

Lloraine
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 16 styczeń 2017 - 20:31

Też się o tym przekonałam. Niestety, mleko się rozlało. :D


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych