Hej wszystkim!
Niejako zaczynam swoją przygodę z programowaniem, niestety (subiektywnie) od języków wyższych klas.
Szukam podpowiedzi związanych ze stworzeniem gry w kółko i krzyżyk (plansza 3x3) na dwóch graczy. Wygenerowałam już planszę w GUI, w której polami są buttony. Naciśnięcie przycisku ma wywołać callback w zależności od tego, który gracz obecnie "klika" - postawiłam na pętlę if (jak na razie wyświetlanie stringów "o" lub "x").
Ale... do problemu. Cały game-play jest dla mnie zagadką. Myślałam nad czymś takim:
function = granie (gracz, winner) winner = 0; while winner == 0 // kiedy nie ma zwyciezcy gracz = 1; // gra kółko uiwait(handles.figure1); // czekanie na kliknięcie - wywołanie jakiegoś callbacku rysującego wygrana; // funkcja sprawdzająca czy jest wygrany (na podstawie porównywania stringów w 3 kolumnach, 3 wierszach lub na skos) i podająca wartość winner = 1 gdy wygrało O, winner = 2, gdy X gracz = 2; // gra krzyżyk uiwait(handles.figure1); wygrana; end end
Oczywiście to tylko szkic. Czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć co robić dalej/jakiej funkcji użyć, aby program miał sens?