Witam, zwracam się o pomoc, otóż mam stworzyć grafikę 3D w programie pov ray. Stworzyłam pewną postać (bałwan) i teraz chciałabym aby on się ruszał (obracał, czy skakał obojętne). Pytanie moje brzmi, jak to zrobić? Jaką wpisać komendę, szukałam czegoś podobnego w sieci, znalazłam, tylko wpisując to wgl nie działa, nie wiem co robię źle. Bardzo proszę o pomoc. Poniżej wklejam mój program
#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"
camera {
location <-7,15,-17> //położenie kamery
look_at <0,0,0> // punkt na który patrzy kamera
}
light_source{<-10,42,-10> White}
background { color Blue}
sphere{<0,0,0>,3.5 texture {pigment {color White }}} //duza kula
sphere{<0,4,0>,2 texture {pigment {color White}}} //srednia kula
cylinder{<0,4.5,-2> <0,4.5,-1.1> 0.2 texture{pigment {color Brown}}} //guziczek na kuli sr.
cylinder{<-2,4,0> <-3,3.7,-5> 0.2 texture{pigment {color Yellow}}} //lewa ręka
cylinder{<2,4,0> <3,3.7,-5> 0.2 texture{pigment {color Yellow}}} //prawa ręka
sphere {<-0.6,7.2,-0.6>, 0.2 texture{pigment{color Black}}} //oko lewe
sphere {<0.6,7.2,-0.6>, 0.2 texture{pigment{color Black}}} //oko prawe
sphere{<0,7,0>,1 texture { pigment {color White}}} //koło najwyższe
cone{<0,7,-1>0.3 <0,7,-3> 0 texture {pigment {color Red}finish{ reflection 0.4 phong 0.5}}}//nos zrobiony jako stożek i wypolerowany
cylinder{<0,7.8,0> <0,7.9,0> 1 texture{pigment {color Green}}} //kapelusz
cylinder{<0,7.9,0> <0,9,0> 0.7 texture{pigment {color Green}}} //kapelusz
plane {y,-1 texture{pigment {Gray}}finish{ reflection 1 phong 0.5}} // tło