Witam i proszę o pomoc!
Mam dom i sklep po przeciwnej stronie ulicy. W sklepie mam router od dostawcy internetu, który definiuje podsieć dla wszystkich urządzeń w ramach jednej grupy roboczej. Do routera w sklepie po kablu podpięte są 2 kamery IP oraz komputer o nazwie „SKLEP-KOMPUTER” (na WIN 7 stałe IP), na którym mam serwer SQL z Subiektem firmy Insert. Połączenie między sklepem, a domem zrobiłem poprzez WiFi Bridge (dwa Acces Pointy). W domu mam router (z wyłączonym DHCP) do którego po WiFi jest podłączony drugi komputer również z WIN7 (stałe IP) na którym zainstalowany jest klient Subiekta.
Problem jest tego typu, że jak siadam w domu przy komputerze, bez problemu łączę się z kamerami, a nie jestem w stanie uzyskać dostępu do komputer w sklepie pomimo tego, że jest widoczny w otoczeniu sieciowym (kod błędu: 0x80070035 – Nie można odnaleźć ścieżki sieciowej), tym samym nie jestem w stanie dostać się do bazy Subiekta, ani ping'nąć do komputera w sklepie (Host docelowy jest nieosiągalny). Dzieje się tak dopóki na komputerze sklepowym nie zrobi się jakiegoś "ruchu" w stronę domu, np. połączę się TeamViewerem z komputera domowego do komputera sklepowego. Od tego momentu bez problemu chodzi Subiekt na komputerze w domu. Na obu komputerach mam wyłączonego firewalla dla sieci lokalnej.
Liczę na Waszą pomoc i pomysły jak rozwiązać ten szkopuł.
Pozdrawiam
Piotr
horten@o2.pl