Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z zainstalowaniem drukarki Ricoh Aficio 2035E


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mordok

Mordok
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 30 styczeń 2014 - 12:44

Witam.
W firmie, w której pracuję posiadamy drukarkę wielofunkcyjną Ricoh Aficio 2035e.
Kupiliśmy nowy komputer (system Windows 7), jednak nie wiem do końca jak podłączyć do niego drukarkę, brak mi w tym zakresie doświadczenia.
Drukarka jest podłączana do komputera bezpośrednio do wejścia typu RJ-45, z wejściem chyba jest wszystko w porządku, po podłączeniu zapalają się zielone diody.
Znalazłem w internecie pewną instrukcję jak podłączyć drukarkę tego typu:
http://www.copymaste...indows-xpvista7
Znalazłem adres IP drukarki itp., do kroku nr 8 w instrukcji (który brzmi: "pojawi się komunikat o łączeniu z drukarką (VISTA i 7) lub o zakończeniu konfiguracji potu (XP) - "Zakończ" (w starszych modelach kopiarek port może nie zostać skonfigurowany automatycznie, w takim przypadku skontaktuj się z działem IT naszej firmy)") wszystko idzie dobrze. Lecz właśnie port u mnie nie zostaje skonfigurowany automatycznie. Pomoc od firmy jest płatna, więc na razie odpada.
Zgodnie z inną instrukcją znalezioną w internecie przełączałem też Typ urządzenia na Niestandardowy, następnie instaluję sterownik (powinien być odpowiedni, znalazłem go na stronie producenta). Ustawiam ją również jako domyślną.
Jednak nadal drukarka w ogóle nie reaguje na próby drukowania, jakby nie była podłączona.

Na innym forum dostałem wskazówkę, że:
"W tym wypadku aby była komunikacja z drukarką to i port w karcie sieciwoej musi być podniesiony i musi miec nadany adres IP w jedenej sieci",
ale nie wiem jak miałbym to osiągnąć.

Bardzo proszę kogoś, kto się orientuje, o pomoc. Szukam już rozwiązania od paru dobrych dni, a zależy mi na czasie. Byłbym bardzo wdzięczny.
  • 0


#2 GośćPCFOSTER

GośćPCFOSTER
  • Użytkownicy
  • 79 postów

Napisano 31 styczeń 2014 - 12:25

Czy sterownik jest aby na pewno prawidłowo zainstalowany? Sprawdź to dokładnie,a poza tym też dobrą radą bedzie podnieśc adres ip,może port jest po prostu zablokowany.
  • 0

#3 Mordok

Mordok
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 01 luty 2014 - 13:08

Wydaje mi się, że sterownik jest dobrze zainstalowany. Ściągnąłem sterownik zalecany w instrukcji znalezionej w internecie, pobrany ze strony producenta. Później normalnie wybieram opcję instalacji z dysku i wybieram te ściągnięte pliki, po czym pojawia się komunikat, że instalacja zakończyła się sukcesem.

A jak miałbym podnieść adres IP? Niestety, jestem nowicjuszem w tych sprawach, więc nie wiem jak miałbym to zrobić.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych