Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uszkodzony dysk ADATA 1TB, a odesłanie na gwarancje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kacper_P

Kacper_P
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 14 grudzień 2013 - 15:58

Cześć. Mam problem z dyskiem ADATA. Jest to model CH11, na usb 3.0, pojemność 1 TB. W smart ma przepracowane niewiele ponad 50 godzin... ale gubi dane, ma bardzo dużo relokowanych sektorów. Ponad 2500 i ta liczba rośnie, gdy go podłączę. Robiłem test MHDD i HDTUNE. Oba programy potwierdzają, że dysk jest zniszczony. Poszedłem do sklepu, gdzie dysk został zakupiony, ale ku mojemu zdziwieniu odkryłem, że w tym miejscu jest teraz salon PLAY :o

Mam fakturę na niego i chciałbym zgłosić go na gwarancję. Nie wiem tylko jak. Na dysk mam jeszcze ponad rok (wg. producenta mam 3 lata od daty zakupu).
Proszę o pomoc, bo nie wiem, gdzie się zgłosić, a to była ponad rok temu dość droga zabawka(około 400 zł).
  • 0


#2 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 14 grudzień 2013 - 18:31

Daj SMART: Poradnik: Odczytanie SMART dysku twardego

Sprawdź czy sam sklep nie znajduje się w okolicy, może go przenieśli.
Najlepiej wejdź na stronę sklepu i tam zobacz informacje dotyczące gwarancji.
Do tego wyślij info, czy uszkodzony dysk możesz przesłać do sklepu gdzie kupiłeś czy musisz wysyłać do serwisu ADATA.
  • 1

#3 Kacper_P

Kacper_P
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 14 grudzień 2013 - 19:51

Ten dysk mam już zapakowany do pudełka, jest w innym mieszkaniu. W SMART było napisane Realocated sector count: więcej niż 2500, realocated events: kilkaset, temperatura w porządku, nigdy nie osiągnął więcej jak 45 *C. Innych błędów nie było, jeszcze tylko ze 2 lub 3 mechanical shock.
Co do sklepu, to był prywatny sklepik i serwis komputerowy, zrobiłem rozpoznanie, według znajomego, sklep "zwinął się" pod koniec 2012 roku, a według drugiego kolegi, podobna informacja.
Po wpisaniu nazwy z faktury, nie ma w google takiej strony. Sklep nie istnieje już. Mam nadzieję, że da się to jakoś załatwić przez ADATA
Jak to zrobić? Z tego, co widzę, adata ma tylko stronę po angielsku, jest jakiś serwis w Polsce? Jak go wysłać na gwarancję?

Bardzo dziękuję za odpowiedź! :)
  • 0

#4 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 14 grudzień 2013 - 20:48

Wejdź na stronę www.adata-group.com, tam kliknij na Support > RMA Service > Submit RMA Request
I tam uzupełnij wszystkie dane i podaj opis problemu.
  • 0

#5 Kacper_P

Kacper_P
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 14 grudzień 2013 - 21:00

Ok, dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie, jeżeli to zrobię to będę musiał coś wysłać na przykład kurierem? (za granicę kraju?)

Co dokładnie znaczy RMA?
Na wikipedii jest opisane w ciężki do zrozumienia sposób i tylko po angielsku.
Nigdy nie byłem w takiej sytuacji, dlatego mam tyle pytań, na pewno zapamiętam wszystko i zastosuję w życiu. :)
  • 0

#6 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 14 grudzień 2013 - 23:11

Kurierem na pewno będziesz musiał wysyłać.
ABC Data jest dystrybutorem i do nich można oddać sprzęt na gwarancje. Zadzwoń albo napisz i się spytaj, może jakoś pomogą.

RMA - jest to wysłanie sprzętu na gwarancje do serwisu, otrzymasz też numer RMA, gdzie będziesz mógł śledzić drogę towaru.
  • 0

#7 Kacper_P

Kacper_P
  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 14 grudzień 2013 - 23:35

Super! Dzięki za informacje.
Proponuję nie zamykać tego tematu, napiszę, czy udało się rozwiązać problem. Pozdrawiam!
  • 0

#8 xtomek18

xtomek18
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 07 styczeń 2014 - 21:09

Witam mam dokładnie taki sam problem prosze o info jak sprawa została rozwiązana. Pozdawiam.
  • 0

#9 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 07 styczeń 2014 - 22:58

A też masz ten dysk ADATA. Nie wiem czy tej odpowiedzi się doczekasz, więc może napisz do serwisu ADATA.
  • 0

#10 xtomek18

xtomek18
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 08 styczeń 2014 - 16:48

tak adata 1TB hd710. komp wyswietlai go jako dysk lokalny lecz nie może go odczytać. kupiony w maju ubiegłego roku. sporadycznie używany a mial byc taki nieśmiertelny. dlaczego nie doczekam odpowiedzi użytkownik Kacper P. z wpisow wynika ze będzie oddawał na gwarancji.
  • 0

#11 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 08 styczeń 2014 - 22:46

tak adata 1TB hd710. komp wyswietlai go jako dysk lokalny lecz nie może go odczytać. kupiony w maju ubiegłego roku. sporadycznie używany a mial byc taki nieśmiertelny.

W sensie, że nie może go odczytać, czyli? Błąd? Pokaż SMART tego dysku: Poradnik: Odczytanie SMART dysku twardego

dlaczego nie doczekam odpowiedzi użytkownik Kacper P. z wpisow wynika ze będzie oddawał na gwarancji.

Bo równo od ostatniego postu ślad po nim zaginął...
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych