Jump to content


Photo

Projekt Sieci, z czego powinna składać się serwerownia?


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Spanielson

Spanielson
  • Użytkownicy
  • 2 posts

Posted 22 September 2013 - 13:52

Siemanko na starcie opiszę całą historie od początku.Jestem w 2 klasie technikum informatycznego i nasz majster zadał nam 3 miesięczny projekt. Biurowca o wymiarach 30x100 i 2 piętrach + parter. Ma na nim się znajdować wszystko dosłownie od kibelków przez długość kabli aż po serwer i AP. I tu właśnie się pojawia problem.
W programie Dia stworzyłem już " projekt " parteru i mam prośbę do tych co znają się na tworzeniu sieci,serwerów czegokolwiek . Czy moglibyście mi opisać z czego powinna składać się serwerownia.I ile serwerowni powinno sie w takim budynku znajdować. Albo jak jest to jakiś artykuł o tym. Proszę o pomoc i porady. :D

Attached Files


  • 0


#2 narmiak

narmiak
  • Użytkownicy
  • 52 posts

Posted 22 September 2013 - 15:25

Ilość serwerowni zależy od wymagań firmy. Pracowałem w budynku, który miał 3 serwerownie, z czego 2 na tym samym piętrze, bo każda firma miała swoją. Ale ogólnie nie mnoży się serwerowni za dużo i stara się wszystko trzymać w jednym miejscu, plus ewentualnie jakaś zabezpieczona lokalizacja do trzymania kopii plików. Drzwi do serwerowni nie powinny znajdować się bezpośrednio na korytarzu, tylko przez jakiś dodatkowy pokój (zazwyczaj przeznaczony dla osoby zajmującą się administracją serwerowni). Do pomieszczenia z serwerami trzeba doprowadzić wszystkie kable sieciowe, klimatyzację i minimum 2 linie zasilające. Nie może tam też być okien.
  • 0

#3 Spanielson

Spanielson
  • Użytkownicy
  • 2 posts

Posted 22 September 2013 - 18:01

Dzięki :) Do jutra powinienem skończyć następne 2 piętra będę miał jeszcze kilka pytań więc bądź czujny :P
  • 0

#4 Juvenito

Juvenito
  • Użytkownicy
  • 3 posts

Posted 23 September 2013 - 19:38

Oczywiście, że jedna serwerownia wystarczy.