Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z restartowaniem się komputera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 26 kwiecień 2013 - 20:33

Witam. Jest to mój pierwszy temat na tym forum. Mam problem z komputerem i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania. Mój komputer od kilku miesięcy restartuje się samoczynnie. Czasami uruchamia się ponownie kilka razy dziennie, a czasem działa normalnie przez tydzień. Nie ma znaczenia czy gram, czy przeglądam strony internetowe. Od czasu pojawienia się problemu zdążyłem już wymienić kartę graficzną, chłodzenie na procesorze, obudowę komputera, dorzuciłem pamięć ram a wczoraj zagościł u mnie nowy zasilacz ponieważ stary zaczął brzęczeć i był bardzo słabej marki. Komputer był w naprawie ale nic w nim serwisant nie znalazł. Dodam, że po restarcie systemu "znika" zintegrowana karta sieciowa i muszę uruchomić komputer ponownie aby móc korzystać z internetu.
Specyfikacja komputera:
• Procesor: Intel Core i3 540 3.07GHZ @ 4.28GHz
• Płyta główna: Asus P7H55-M
• Pamięć RAM: Corsair XMS3 DDR3 4x2048MB 1600MHz
• Karta graficzna: Asus GeForce GTX 560Ti DirectCU II TOP 1.0 GD5
• Dysk twardy: WD5000AAKS 500GB
• Zasilacz: OCZ ZS 750W 80+ Bronze

Proszę o pomoc.
  • 0


#2 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 26 kwiecień 2013 - 20:53

Nie ma to jak założyć własny temat w Śmietniku. Sprawdź jakie masz temperatury programem HWMonitor, najlepiej daj screen.
Po wymianie tych części reinstalowałeś system? Sterowniki są najnowsze? Nie wyświetla się czasem niebieski ekran przy resecie?
Jaki masz system? Masz SP (Service Pack) zainstalowane?
  • 0

#3 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 26 kwiecień 2013 - 21:30

Napisałem tutaj ponieważ nie znalazłem działu "Problem z komputerem". Nie dawno sformatowałem dysk i zainstalowałem system windows 8 ale nie pomogły te działania. Sterowniki mam najnowsze. Odważyłem się nawet zaktualizować BIOS ale to także nie pomogło. Blue screen się nie wyświetla przy resecie a temperatury są według mnie w normie.

Załączone pliki


  • 0

#4 Daroxx

Daroxx
  • Użytkownicy
  • 1040 postów
  • LokalizacjaZagłębie Dąbrowskie

Napisano 27 kwiecień 2013 - 12:00

Proponuję przeprowadzić testy CPU i GPU (zaznaczone full screen i check error) w programie OCCT.
  • 0
Autor postu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania zawartych w nim informacji.

#5 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 27 kwiecień 2013 - 15:10

Właśnie skończyłem sprawdzanie działania pamięci RAM programem Memtest, lecz nie wykrył on błędów. Teraz uruchomię OCCT.

Gdzie w programie OCCT jest opcja check error?

Dobra, przeprowadziłem test OCCT w trybie nieskończonym (operacja kończy się gdy zostanie znaleziony błąd). Po około 10 minutach komputer się zrestartował ale nie zostały zapisane żadne informacje z przeprowadzonego testu. Dodam że temperatura karty graficznej nie przekroczyła 71 stopni a procesora 60 stopni.
  • 0

#6 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 27 kwiecień 2013 - 20:29

Temperatury CPUTIN i AUXTIN są za wysokie cokolwiek to jest. W OCCT przeprowadź testy osobno procesora i karty graficznej.
  • 0

#7 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 27 kwiecień 2013 - 21:02

Z tego co wiem CPUTIN to sekcja zasilania a AUXTIN to chyba chipset. Ale nie mam pewności. Co ciekawe temperatura AUXTIN pod obciążeniem spada o kilkanaście stopni.
  • 0

#8 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 28 kwiecień 2013 - 11:48

Najpierw wykonaj te testy osobno programem OCCT.
  • 0

#9 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 28 kwiecień 2013 - 12:32

Wykonywałem już testy osobno ale nie widzę w tym celu. Podczas obciążenia karty graficznej OCCT nie znajduje żadnych błędów. Tak samo jest przy sprawdzaniu procesora. Czasem takie testy mogą chodzić cały dzień i nic się nie dzieje, a czasem restartuje się komputer. Po takim restarcie nie są zapisywane na komputerze żadne wyniki z testu programem OCCT.
  • 0

#10 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 28 kwiecień 2013 - 12:37

Wyniki masz w Dokumenty > OCCT? A przy którymś teście wyłączył się komputer?
  • 0

#11 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 28 kwiecień 2013 - 14:12

Wyniki po restarcie się nie zapisują. Najczęściej się restartuje przy obciążaniu całej platformy.

Przeczytałem na innym forum, że można pastę zmienić pod radiatorami na płycie głównej ale wątpię żeby się tak szybko zestarzała.
  • 0

#12 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 28 kwiecień 2013 - 20:14

Wyczyść komputer w środku i zmień te pasty. Do tego daj dziennik systemu Windows z "System". Dodaj go na jakiś serwer i daj link do ściągnięcia.
  • 0

#13 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 04 maj 2013 - 10:34

Nie wiem co jest z tym komputerem. Nie ma w nim grama kurzu a w dzienniku nic nie znalazłem.
  • 0

#14 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 04 maj 2013 - 20:08

Ty nie musisz nic szukać, daj mi te dzienniki.
  • 0

#15 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 07 maj 2013 - 19:15

Przepraszam, że długo nie odpisywałem ale ostatnio nie miałem czasu na zabawy z komputerem. Pierwszy raz wrzucam plik na taki serwer więc proszę napisać jakby coś nie działało. Link: http://speedy.sh/NtBNr/dziennik.evtx
  • 0

#16 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 07 maj 2013 - 23:21

Daj pliki z - sposób pierwszy: Poradnik: Odczytywanie niebieskiego ekranu śmieci (BSoD)
Jeśli nie będzie to poszukaj folderu C:\Windows\MEMORY.DMP, jakby co to daj z obu.
  • 0

#17 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 08 maj 2013 - 08:51

Dobra, tu jest link do tych plików: http://speedy.sh/VM9Ew/minidump.zip
  • 0

#18 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 08 maj 2013 - 22:53

Kody błędów: 0x133, 0xFC, 0x3B, 0x101, 0x124
Pliki powodujące błędy: nvlddmkm.sys, hal.dll, rdpvideominiport.sys, cpuz136_x64.sys, rdpdr.sys

Na początek wykonaj:
1. Poradnik: Reinstalacja sterownika, instalacja sterowników na nowo zainstalowanym systemie
2. Podmień plik hal.dll > Klik
3. Napraw pliki systemowe z płyty z wiersza polecenia wpisując komendę: sfc /scannow
4. Odinstaluj program CPU-Z
5. Sprawdź pamięć RAM Memtestem, każdą kość osobno po 4h.

Sterowniki do karty graficznej instalujesz najnowsze.
Jutro to dokładnie zanalizuję i edytuje Ci posta. :puppyeyes:
  • 0

#19 Zertaulo

Zertaulo
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 08 maj 2013 - 23:07

Programu CPU-Z nie mam na dysku, więc jak go odinstalować? Pamięci RAM już sprawdzałem tym programem. Resztę czynności wykonam jutro.
  • 0

#20 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 09 maj 2013 - 18:32

Pamięci musisz testować każdą osobno po 4h, chyba, że tak zrobiłeś.

0x133, nvlddmkm.sys, hal.dll
1. Poradnik: Reinstalacja sterownika, instalacja sterowników na nowo zainstalowanym systemie
2. Napraw pliki systemowe z płyty z wiersza polecenia wpisując komendę: sfc /scannow, może potrzebna być płyta z systemem
3. Zaktualizuj system Windows (Service Pack + Windows Update)
4. Sprawdź dysk twardy w poszukiwaniu błędów

0xFC
1. Sprawdź pamięć RAM Memtestem, każdą kość osobno po 4h.
Masz 4 kości po 2GB, więc trochę Ci się zejdzie.

Daj też: Poradnik: Odczytanie SMART dysku twardego.Na razie zrób to + wymień pastę termoprzewodzącą.

Po tym wszystkim jeśli znowu będzie reset daj najnowszy plik DMP.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych