Zawieszanie się laptopa/bluescreen
#1
Napisano 03 marzec 2013 - 15:48
Od ok. 2 miesięcy mam niemały problem z moim laptopem. Otóż gdy gram w praktycznie cokolwiek, okresowo komputer się zawiesza [freeze ekranu, irytujące "loopowanie" dźwięku w tle (dźwięk też tak jakby się "zawieszał" na tym odgrywanym w danym momencie)] lub po prostu wyłącza. Rzadziej występuje bluescreen, pokazujący, errory typu stack_overflow, które na nic mnie nie naprowadzają.
Problem zaczął się po zmianie systemu z win7 na win8. Parę dni temu uznałem to za tak irytujące, że zmieniłem z powrotem system na win7. Ku mojemu zaskoczeniu, po 2 dniach okazało się że problem nadal występuje... Zwiechy są okresowe: jednego dnia występują co 15 minut podczas gry, innego wcale. Próbowałem aktualizację wszystkich możliwych sterowników - nic nie pomogło. Sprawdzałem temperatury podzespołów - karta grzeje się nawet do 93 stopni, procesor trochę mniej, ale nie odnotowałem żadnego spadku fpsów, więc nie jestem pewien, czy temperatury mogą być przyczyną. Podczas zwiechy nie mruga dioda dyskowa - był on już raz wymieniany, ale sprawdzałem programem testującym i nie wykrył żadnych błędów dysku.
Mój laptop to Toshiba a660-10x (Tutaj można sprawdzić szczegółową konfigurację.)
Proszę o jakiekolwiek sugestie odnośnie rozwiązania mojego problemu, ponieważ niestety nie mogę sobie pozwolić na odesłanie laptopa na gwarancję, która pewnie i tak w niczym by nie pomogła.
Z góry dzięki.
#2
Napisano 03 marzec 2013 - 15:53
Naprawiając komputer, bądź świadom tego, że przyczyną usterki może być element, którego nigdy o to byś nie podejrzewał, a to dlatego, że komputer jest czasami ciężej zrozumieć niż kobietę i dlatego też nie dziw się, że ktoś kto się na tym zna, nie jest w stanie na "pstryknięcie palcem" powiedzieć Ci, co się zepsuło
Asus H97-plus
Intel I5 4590 chłodzenie Cooler Master V6-GT
Kingston 2x4GB 1600MHz + Goodram Play DDR3 4GB 1600MHz
Gigabyte GF GTX 650 Ti Boost
Tagan Piperock III 700W
Zalman Z9-U3
#3
Napisano 03 marzec 2013 - 16:17
Daj screena z programu HWMonitor - włącz program, uruchom grę i zagraj trochę - tak, żebyś zdążył przed wyłączeniem komputera, wyłącz grę i zrób screen
Daj screen z programu HD Tune > Health
Napisz jakie są to gry, karta słaba i się przegrzewa.
#4
Napisano 03 marzec 2013 - 17:21
http://img248.images.../6345/dysk2.png - health (Zauważyłem 2 warningi - jakieś bad sectory, to bardzo źle?)
http://img37.imagesh.../9823/hwmon.jpg - HWmonitor po ok 15 minutach grania w Diablo 3.
Kodu błędu teraz nie podam, jak mówiłem próbowałem reinstalować system więc żadnych minidumpów pewnie już nie ma. Ale kody były naprawdę różne - stack overflow, coś o stack based buffer chyba też było, czasem niezwiązane ze stosem też... Poza tym bluescreen pojawia się stosunkowo rzadko biorąc pod uwagę całkowitą ilość zwiech/wyłączeń.
Co do gier, to różne - Diablo 3, Assassin's Creed 3, Walking Dead... W każdym razie tylko tytuły grywalne (pod względem fpsów) na mojej konfiguracji komputera. Przy każdej występował porblem.
Raz Diablo zacięło się w taki sposób, że na ekranie wystąpiły artefakty graficzne, ale mogło to być podyktowane chwilę wcześniejszym zainstalowaniem na próbę jakichś niereferencyjnych sterowników do PCI.
#5
Napisano 03 marzec 2013 - 17:28
#6
Napisano 04 marzec 2013 - 13:21
#7
Napisano 04 marzec 2013 - 20:07
#8
Napisano 04 marzec 2013 - 22:07
Przy dysku pokaż wszystkie wartości, masz strzałki w górę i dół.http://img248.images.../6345/dysk2.png - health (Zauważyłem 2 warningi - jakieś bad sectory, to bardzo źle?)
Odkręcić dolną zaślepkę od laptopa i zobaczyć jaki jest dostęp do wentylatora, jeśli dobry do przeczyścić.http://img37.imagesh.../9823/hwmon.jpg - HWmonitor po ok 15 minutach grania w Diablo 3.
Najlepiej kupić sprężone powietrze i przedmuchać tak porządnie.
Jeśli wyskoczy jakiś BlueScreen to daj screen z programu BlueScreenView.Kodu błędu teraz nie podam, jak mówiłem próbowałem reinstalować system więc żadnych minidumpów pewnie już nie ma. Ale kody były naprawdę różne - stack overflow, coś o stack based buffer chyba też było, czasem niezwiązane ze stosem też... Poza tym bluescreen pojawia się stosunkowo rzadko biorąc pod uwagę całkowitą ilość zwiech/wyłączeń.
Spróbuj uruchomić jakąś grę na najniższych możliwych ustawieniach/wymaganiach.Co do gier, to różne - Diablo 3, Assassin's Creed 3, Walking Dead... W każdym razie tylko tytuły grywalne (pod względem fpsów) na mojej konfiguracji komputera. Przy każdej występował porblem.
Raz Diablo zacięło się w taki sposób, że na ekranie wystąpiły artefakty graficzne, ale mogło to być podyktowane chwilę wcześniejszym zainstalowaniem na próbę jakichś niereferencyjnych sterowników do PCI.
Sam procesor jeszcze może być, ale karta graficzna jest słaba dlatego spróbuj uruchomić nie ze wszystkimi opcjami i na najniższej rozdzielczości.
#9
Napisano 05 marzec 2013 - 13:32
==================================================
Plik zrzutu : 030513-19812-01.dmp
Data wystąpienia błędu: 2013-03-05 13:15:57
Typ błędu : BAD_POOL_CALLER
Kod błędu : 0x000000c2
Parametr 1 : 00000000`00000007
Parametr 2 : 00000000`000011c1
Parametr 3 : 00000000`00000000
Parametr 4 : fffffa80`07cf19b8
Spowodowane przez sterownik: NETIO.SYS
Spowodowane przez adres: NETIO.SYS+1dd58
Opis pliku :
Nazwa produktu :
Firma :
Wersja pliku :
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+7a040
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\030513-19812-01.dmp
Processors Count : 8
Major Version : 15
Minor Version : 9200
Dump File Size : 295 152
==================================================
Błąd BAD_POOL_CALLER - czytałem na elektrodzie, że to może być związane ze sterownikami dźwięku, ale niedawno instalowałem najnowsze i nic. Potem sprawdziłem to ntoskrnl.exe i NETIO.SYS i ktoś pisał, że przez Avasta... Tyle że Avasta nie posiadam Jakieś pomysły?
Teraz zainstalowałem już zupełnie najnowszy sterownik dźwięku, ręcznie ze strony producenta (wcześniej aktualizowałem przez program). Będę testował.
#10
Napisano 05 marzec 2013 - 14:37
#11
Napisano 05 marzec 2013 - 14:42
http://img534.images.../6345/dysk2.png
Wszystkie wartości dysku o które byłem proszony.
http://img268.images...2/quickscan.png
Szybki error scan.
Po zainstalowaniu nowego sterownika dźwięku komputer nadal się wyłącza, tym razem wyłączył się nawet na pulpicie
#12
Napisano 05 marzec 2013 - 19:03
Typ błędu : BAD_POOL_CALLER Kod błędu : 0x000000c2 Spowodowane przez sterownik: NETIO.SYS2. Następnie pobranie najnowszych sterowników do Chipset, WLAN i LAN ze strony producenta laptopa (Nie żadne google!)
Odinstalowanie sterowników przez Menedżer urządzeń wraz z oprogramowaniem w trybie awaryjnym
Instalacja sterownika do Chipsetu, LAN i WLAN
Prawdopodobnie tam był inny plik dotyczący bluescreena, a u ciebie dotyczy on karty sieciowej.Błąd BAD_POOL_CALLER - czytałem na elektrodzie, że to może być związane ze sterownikami dźwięku, ale niedawno instalowałem najnowsze i nic. Potem sprawdziłem to ntoskrnl.exe i NETIO.SYS i ktoś pisał, że przez Avasta... Tyle że Avasta nie posiadam Jakieś pomysły?
Teraz zainstalowałem już zupełnie najnowszy sterownik dźwięku, ręcznie ze strony producenta (wcześniej aktualizowałem przez program). Będę testował.
Nie tylko Avasta, widziałem też, że problem może powodować program antywirusowy, zapora itp.
Ogarnę to później, na razie wykonaj wszystko to co napisałem na górze.http://img560.images.../2725/dysk1.png
http://img534.images.../6345/dysk2.png
Wszystkie wartości dysku o które byłem proszony.
Tutaj nic nie rób.http://img268.images...2/quickscan.png
Szybki error scan.
#13
Napisano 05 marzec 2013 - 19:58
Niestety nie mogę instalować ze strony producenta z 2 względów - bo mam w tej chwili Windows 8, a mój model laptopa już nie jest "supportowany" przez Toshibę i na ich stronie nie można nawet znaleźć do niego sterowników.
Sterowniki instaluję z oficjalnych stron producentów (Broadcom, Realtek).
#14
Napisano 05 marzec 2013 - 23:25
Proponuje instalacje Win7 i dopiero coś działać z tym.
Czasami sterowniki do Win7 pasują też do Win8 więc możesz jeszcze tak spróbować.
Same błędy, które pokazałeś mówią o sterowniku karty sieciowej.
#15
Napisano 06 marzec 2013 - 02:01
#16
Napisano 06 marzec 2013 - 17:31
#17
Napisano 06 marzec 2013 - 20:54
#18
Napisano 07 marzec 2013 - 14:46
==================================================
Plik zrzutu : 030713-14898-01.dmp
Data wystąpienia błędu: 2013-03-07 14:43:33
Typ błędu : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Kod błędu : 0x0000000a
Parametr 1 : 00000000`00000048
Parametr 2 : 00000000`00000002
Parametr 3 : 00000000`00000000
Parametr 4 : fffff800`03360c3e
Spowodowane przez sterownik: hal.dll
Spowodowane przez adres: hal.dll+dc3e
Opis pliku :
Nazwa produktu :
Firma :
Wersja pliku :
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+7a040
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\030713-14898-01.dmp
Processors Count : 8
Major Version : 15
Minor Version : 9200
Dump File Size : 332 848
==================================================
Gdzieś przeczytałem, że to może być spowodowane przez złe napięcia na RAMie. Oto screeny:
http://img560.images...3199/ram1pb.jpg
http://img191.images.../3068/ram2e.jpg (slot 1 i 2 niczym się nie różnią)
Czy widać tu jakieś nieprawidłowości? Nie mam chyba nawet możliwości zmiany napięć w biosie, szukałem i nic takiego nie znalazłem...
#19
Napisano 07 marzec 2013 - 16:21
Typ błędu : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Kod błędu : 0x0000000a
Proces lub sterownik trybu jądra próbował uzyskać dostęp do obszaru pamięci bez autoryzacji. Ten błąd Stop zazwyczaj powodowany jest przez uszkodzone lub niekompatybilne urządzenie albo oprogramowanie. Nazwa będącego sprawcą sterownika urządzenia często ukazuje się w komunikacie o błędzie Stop i może dostarczyć ważnych wskazówek do rozwiązania problemu
Rozwiązanie: Jeżeli komunikat wskazuje na konkretne urządzenie lub kategorię urządzeń, spróbuj usunąć lub wymienić urządzenia z tej kategorii. Jeżeli ten komunikat błędu Stop pojawi się podczas instalacji lub procedury aktualizacji systemu, możesz podejrzewać niekompatybilny sterownik, usługę systemową, skaner wirusów, program do wypalanie płyt CD lub program do tworzenia kopii zapasowych. Jeśli błąd pojawia się np. po dodaniu nowej karty rozszerzeń, należy usunąć kartę i sprawdzić czy BSOD nadal się pojawia. Rozwiązaniem może być także instalacja najnowszych sterowników kompatybilnych z Windows XP.
A w twoim wypadku jest to plik hal.dll
Pamięć RAM przeskanuj Memtestem, każdą kość z osobna po 4h - pokaż zdjęcie z obu pamięci po przeskanowaniu.
Jeśli robiłeś OC sprzętu to przywróć ustawienia fabryczne BIOS.
#20
Napisano 07 marzec 2013 - 21:38
system_thred_exception_not_handled (dxgmms1.sys)
Wskazuje tym razem na kartę graficzną... Więc wszystko sypie się po kolei, w zasadzie randomowo. Sugestie?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych