Vista bluescreen
#1
Napisano 18 luty 2013 - 12:11
Po kilkunastu minutach użytkowania laptopa pojawia się blue screen. Trochę o tym czytałem, jednak nie wiem jak zażegnać ten problem.
Pierwszy kod błędu był taki: 0x00000116, przeczytałem na stronie pomocy Microsofta, że jest to problem z monitorem dodatkowym i kablem łączącym go z głównym, problem zażegnałem ustawiając obraz tylko na dodatkowy monitor.
Ale wyskoczył drugi błąd: 0x00000019 BAD_POOL_HEADER i nie wiem co mam teraz robić.
Tutaj jest screen z ostatnim błędem: http://i.imgur.com/aZ4AVTP.jpg
Reszty błędów niestety nie zapisało, ponieważ czyściłem rejestr.
Jakieś sugestie co mam zrobić żeby pożegnać się z blue screenem?
#2
Napisano 18 luty 2013 - 12:28
Napisz jaką posiadasz płytę główną - daj screen z programu Speccy
#4
Napisano 18 luty 2013 - 13:21
Odwróć laptopa i zobacz jaki masz tam podany model, coś w stylu Toshiba Satellite Pro...
Pokaż jeszcze screen z Menedżera urządzeń.
#5
Napisano 18 luty 2013 - 13:29
http://i.imgur.com/6f9ELHU.jpg - nie wiem gdzie jest info o płycie głównej
#6
Napisano 18 luty 2013 - 14:12
Jednak i tak wszystkich nie ma. Możesz spróbować instalacji Intel® ICH8M-E/M SATA AHCI Controller
I dobrze byłoby zainstalować Chipset i Intel Rapid Storage Technology (chociaż z tego co sprawdzałem laptop nie korzysta z tej funkcji)
Użyj jeszcze programu Device Doctor i zaktualizuj sterowniki.
Możesz też przestawić tryb SATA z AHCI na IDE w BIOS-ie.
#7
Napisano 18 luty 2013 - 18:03
#8
Napisano 18 luty 2013 - 18:10
Możesz jeszcze spróbować z tym BIOS-iem lub być może masz płytę ze sterownikami.
#9
Napisano 18 luty 2013 - 18:16
#10
Napisano 18 luty 2013 - 21:16
Możesz też przestawić tryb SATA z AHCI na IDE w BIOS-ie.
#11
Napisano 18 luty 2013 - 22:25
@edit: pojawił się nowy problem, nie występuje już blue screen, za to podczas używania laptopa poprostu wiesza się i nie można nic zrobić, tylko odłączyć z zasilania.
#12
Napisano 18 luty 2013 - 22:45
Jeśli się zawiesza to może masz wirusa?
Zrób pełne skanowanie systemu Malwarebytes Anti-Malware Free - przed skanem wykonaj aktualizacje programu i bazy wirusów.
Jeśli program coś znajdzie usunąć. Pliki zostaną przeniesione do kwarantanny.
Należy wejść z zakładkę "Kwarantanna" i usunąć wszystko, zgodzić się na uruchomienie systemu.
#13
Napisano 18 luty 2013 - 23:36
#14
Napisano 18 luty 2013 - 23:50
No jak mówisz, że się nie da pobrać to raczej nie pobierzesz.
Na początku zrób ten skan i daj raport.
#16
Napisano 19 luty 2013 - 21:57
Skasuj to wszystko zgodnie z instrukcją wyżej.
Masz jeszcze te Bluescreeny? Jeśli tak to sprawdź jaki plik to powoduje, tym programem BluescreenView.
#17
Napisano 19 luty 2013 - 22:32
C:\Windows\system32\drivers\atikmdag.sys
C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
C:\Windows\system32\hal.dll
C:\Windows\system32\ntkrnlpa.exe
Czyli wychodzi na to, że sterowniki? Mam nadzieję, że podanie lokalizacji wyjaśni co to za pliki, a jak nie to dam screeny z programu.
#18
Napisano 19 luty 2013 - 22:51
#19
Napisano 20 luty 2013 - 12:42
SS 4 plików powodujących błąd i SS samego crasha: http://i.imgur.com/jKIDXWd.jpg
#20
Napisano 20 luty 2013 - 13:52
Podaj jaką masz kartę graficzną - znajdziesz w Menedżer urządzeń.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych