Witam i od razu uprzedzam, że jestem totalnym laikiem
Mam windows 7 zainstalowany na dysku, na którym znajduje się jedna tylko partycja ©. Chcę sformatować dysk, zainstalować windows i podzielić dysk na partycje.
Znalazłem w internecie wiele różnych poradników i mam następujące pytania:
1. Czy mogę sformatować dysk poprzez płytkę instalacyjną windowsa?
2. Czy mogę później podzielić ten dysk na partycje?
Jeśli nie, to jak to zrobić i w jakiej kolejności, żebym miał sformatowany i podzielony na partycje dysk twardy i przeinstalowany system.
Zależy mi na czasie, więc proszę o szybką odpowiedź.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam!
Format c, dzielenie dysku na partycje, reinstalacja systemu
Started by werwer.pl, 05 Feb 2013 19:06
4 replies to this topic
Posted 05 February 2013 - 19:06
Posted 05 February 2013 - 19:13
1. Tak, utworzyć partycje również.
2. Tak.
Lepiej jest to zrobić przed/przy instalacji windowsa, niż po.
2. Tak.
Lepiej jest to zrobić przed/przy instalacji windowsa, niż po.
Autor postu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania zawartych w nim informacji.
Posted 05 February 2013 - 19:26
Bezpieczniej jest poszukać specjalnych programów do partycjonowania. Dzięki nim, można podzielić dysk na partycje po instalacji systemu, bez straty danych. Tego typu aplikacją jest np. Partition Magic.
AMD Phenom II 955
Pentagram Karakorum HP-120 AlCu + Arctic Cooling AF1225L
4 GB DDR3 1600 MHz
Było Asus Radeon HD 6950 DCU II, jest XFX 7850 z AC Mono - czego się nie robi dla tej ciszy!
SilentiumPC Deus G1 600W
Pentagram Karakorum HP-120 AlCu + Arctic Cooling AF1225L
4 GB DDR3 1600 MHz
Było Asus Radeon HD 6950 DCU II, jest XFX 7850 z AC Mono - czego się nie robi dla tej ciszy!
SilentiumPC Deus G1 600W
Posted 05 February 2013 - 20:03