Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wysokie utraty pakietów i skoki pingu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Corbix

Corbix
  • Użytkownicy
  • 4 postów

Napisano 18 listopad 2012 - 13:13

Jestem (niestety) posiadaczem internetu od Orange. Więc mój problem polega na tym że od dłuższego czasu ping potrafi wahać się od 30 do nawet 900 ms (utrzymuje się stale 30-100ms nagle skacze do 400-900ms i znowu wraca do normalnego stanu i tak w kółko) a na dodatek tracę około 10-25 % pakietów. Problem zaczął występować już trochę czasu temu i praktycznie pojawił się nagle (jednego dnia korzystałem z internetu normalnie a kolejnego już nie.) Telefonowałem do obsługi klienta już ze 20 razy i zawsze z takim samym skutkiem, tz. zawsze słyszałem, że u nich na linii jest wszystko w porządku i że nie widzą problemów. Pewnego pięknego dnia jeden z konsultantów nawet doradził mi zmianę serwerów DNS ale to też nic nie dało. Po dzisiejszej rozmowie natomiast konsultant powiedział mi : "w umowie, którą z panem podpisaliśmy nie ma mowy o wysokości pingu." Polecił też poczytać o openDNS'ach. Wykluczam również jakiekolwiek usterki techniczne z mojej strony, testowałem internet na innym routerze, tj. Cerberus P6331-4A i na zapasowych kabelkach. Niestety efekt był taki sam. Umowę mam podpisaną na 10Mb/s a router z którego korzystam to Gigaset 504 AG. Bardzo proszę o odpowiedź osób, które mogą wnieść coś do tematu i podpowiedzieć co mógłbym zrobić aby internet funkcjonował tak jak kiedyś. Pragnę jeszcze dodać, że jestem zielony w tym temacie i proszę o łopatologiczne tłumaczenie.
  • 0


#2 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 18 listopad 2012 - 14:05

na 90% problem nei jest związany z dns - chyba, że jakimś sposobem ping www.xyz.abc pokazuje olbrzymie opóźnienia, a ping 123.456.789.012 już nie.
pingi wykonujesz do adresu...?
zamiast ping - tracert (i to kilkakrotnie) - w ten sposób łatwiej ustalić, gdzie się pojawiają i jakie opóźnienia.
to tak na początek
możliwe, że będzie pożądana zmiana ustawień wan w routerze.
  • 0

#3 Corbix

Corbix
  • Użytkownicy
  • 4 postów

Napisano 18 listopad 2012 - 15:16

sprawdzałem wszystko przez stronkę www.pingtest.net
a wykonując testy przez windows'ową konsolę używałem tych popularniejszych stron internetowych (typu onet.pl czy youtube.com)

Tak wygląda test wykonany przed chwilą dla onet.pl
Wysłane: 102 Odebrane: 90 Utracone: 12 (11%)
Szacowany czas błądzenia pakietów w milisekundach
Minimum: 29 ms Maksimum: 1010 ms Czas średni: 71 ms

Tak dla youtube.com
Wysłane: 112 Odebrane: 100 Utracone: 12 (10%)
Szacowany czas błądzenia pakietów w milisekundach
Minimum: 49 ms Maksimum: 793 ms Czas średni: 72 ms

i dla naszego forum
Wysłane: 134 Odebrane: 125 Utracone: 9 (6%)
Szacowany czas błądzenia pakietów w milisekundach
Minimum: 30 ms Maksimum: 1071 ms Czas średni: 51 ms




A tak wykonany przez pingtest.net do rzekomo najlepszego serwera
Pocket Loss: 32%
Ping: 261 ms
Jitter: 205 ms

i 5 minut później
Pocket Loss: 12%
Ping: 74 ms
Jitter: 11 ms

Jeżeli jest taka potrzeba to mogę dodać kilka screenów
  • 0

#4 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 18 listopad 2012 - 21:23

o.k.
polecam konsolę
ping daje całkowite opóźnienie
tracert pokazuje którędy idą pakiety, i jak dodawane jest opóźnienie
łatwiej zidentyfikować wąskie gardło
w przypadku dużych serwisów lepsze wydaje się wpisywanie ip zamiast adresu
  • 0

#5 Corbix

Corbix
  • Użytkownicy
  • 4 postów

Napisano 19 listopad 2012 - 18:01

Wczoraj około 22.30
dla wp.pl

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.16x.x.x
2 1471 ms 28 ms 27 ms public65535.xdsl.centertel.pl [79.163.255.255]
3 26 ms 85 ms 30 ms 80.50.138.65
4 37 ms 36 ms 37 ms gda-r1.tpnet.pl [194.204.175.90]
5 * 37 ms 39 ms z-wp-gda-ar1.tpnet.pl [213.76.0.166]
6 37 ms 37 ms 42 ms rtr4.rtr-int-1.adm.wp-sa.pl [212.77.96.73]
7 36 ms 37 ms 37 ms www.wp.pl [212.77.100.101]

i dla youtube.com

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.16x.x.x
2 1739 ms 38 ms 31 ms public65535.xdsl.centertel.pl [79.163.255.255]
3 26 ms 114 ms 26 ms 80.50.138.65
4 33 ms 35 ms 35 ms war-r1.tpnet.pl [194.204.175.113]
5 56 ms 60 ms 59 ms bundle-ether2.ffttr3.Frankfurt.opentransit.net [193.251.250.77]
6 50 ms 49 ms 50 ms google-5.GW.opentransit.net [193.251.249.54]
7 185 ms 50 ms 49 ms 72.14.238.44
8 51 ms 51 ms 50 ms 72.14.239.60
9 359 ms 49 ms 51 ms 209.85.254.112
10 * * * Upłynął limit czasu żądania.
11 50 ms 50 ms 50 ms fa-in-f136.1e100.net [173.194.70.136]

natomiast tu mam dzisiejsze, sprzed chwili dla youtube.com

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.16x.x.x
2 * 26 ms 27 ms public65535.xdsl.centertel.pl [79.163.255.255]
3 24 ms 26 ms 25 ms 80.50.138.65
4 34 ms 35 ms 35 ms war-r1.tpnet.pl [194.204.175.113]
5 56 ms 60 ms 60 ms bundle-ether2.ffttr3.Frankfurt.opentransit.net [193.251.250.77]
6 100 ms 100 ms 102 ms google-5.GW.opentransit.net [193.251.249.54]
7 64 ms 59 ms 49 ms 72.14.238.44
8 50 ms 50 ms 61 ms 72.14.239.60
9 * 50 ms 50 ms 209.85.254.114
10 * * * Upłynął limit czasu żądania.
11 50 ms 49 ms 50 ms fa-in-f136.1e100.net [173.194.70.136]


Zazwyczaj używając polecenia tracert wyniki są podobne, tz. wszystko w granicach 30-50 ms ale jeden na 8-9 pokazuje problem w miejscu zaznaczonym na czerwono.

Wczoraj przez przypadek wpadłem na ten temat: KLIK - problem w nim opisany jest identyczny jak mój, też jestem ze śląska, też otrzymuję identyczną odpowiedź dzwoniąc do "pomocy technicznej". Teraz nasuwa się moje pytanie: Co powinienem z tym zrobić? Napisać reklamację, dzwonić do nich do bólu? U mnie w bloku idą linie z TP, czyli wymiana internetu jedynie na Netię bądź Neostradę, tyle czy to coś zmieni? W końcu będzie to szło po tych samych liniach.
  • 0

#6 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 19 listopad 2012 - 19:13

teraz problem widać doskonale.
mogę polecić sprawdzenie konfiguracji adsl - porównanie z zaleceniami pomarańczowych.
obawiam się, że w umowie nie ma ani słowa nt. QoS w jakiejkolwiek postaci więc stwierdzenie niewłaściwego świadczenia usługi może być niełatwe, ale
spróbuj pisemnie zgłosić problem jako reklamację (ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) i poproś o wyczerpującą i pisemną odpowiedź (człowiek na infolinii może nie mieć bladego pojęcia jak rozwiązać twój problem, może natomiast mieć algorytm prowadzący zakończenia rozmowy, a nie twojego problemu). pisma pozostawiają namacalny ślad, a w razie niezsatysfakcjonującej cię odpowiedzi możesz jeszcze zapukać do UKE. Delegatura w Siemianowicach czy Wrocławiu?
wiem, może być pod górę i może trwać.
akurat na opóźnienia wpływ linii wydaje się być stosunkowo niewielki (na max transfer wprost przeciwnie)
może faktycznie spróbuj rozpoznać temat u konkurencji.
  • 0

#7 Corbix

Corbix
  • Użytkownicy
  • 4 postów

Napisano 20 listopad 2012 - 18:48

Reklamacja napisana, jutro do wysłania. Bardzo dziękuję za pomoc, mam nadzieję, że wszystko zostanie rozpatrzone po mojej myśli. Jak dostanę odpowiedź to jeszcze się odezwę.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych