Skocz do zawartości


Regulamin

1. Zanim zadasz pytanie użyj wyszukiwarki, by sprawdzić, czy dany problem nie został już poruszony bądź rozwiązany. 2. Wymagane jest, by użytkownik dodawał tematy w odpowiednich działach. W przypadku zamieszenia problemu w nieodpowiednim dziale Moderatorzy forum PCFoster.pl mają prawo do przeniesienia tematu. 3. Zabrania się szerzenia treści erotycznych, nawołujących do nienawiści, faszyzmu oraz rasizmu, szerzenie piractwa komputerowego (muzyka, filmy, gry, programy etc). Takie posty oraz tematy będą usuwane a użytkownicy banowani na stałe. 4. Zabrania się używania wulgaryzmów. Użytkownicy, którzy je stosują będą odpowiednio karani. Dyskusja na forum PCFoster.pl powinna odbywać się w kulturalnej atmosferze. 5. Zabrania się odkopywania starych tematów, dopisywania do nich swoich postów, jeżeli ten temat nie jest założony przez nas. Zakładamy, że taki użytkownik rozwiązał już swój problem. 6. Przez pojęcie starego tematu rozumie się temat, który założony został przynajmniej miesiąc wcześniej. 7. Powyższy punkt regulaminu forum PCFoster.pl nie dotyczy długoterminowych wątków: Humor/OffTopic/HydePark, tematów-artykułów w dziale Artykuły, tutoriale oraz tematów organizacyjnych w dziale organizacyjnym. 8. Pisanie WIELKIMI LITERAMI (z Caps Lockiem) oznacza krzyk. Staraj się tego nie nadużywać. 9. Zabronione jest cytowanie całego postu tylko po to, by odpisać: „Zgadzam się” albo coś w tym stylu. Cytowania należy używać by odnieść się do konkretnych fragmentów wypowiedzi. 10. Zabrania się w odpowiedzi cytowania całego postu, na który się odpowiada. Szczególnie, jeżeli znajduje się on na ostatnim miejscu a my właśnie na niego odpisujemy. Co innego, gdy odnosimy się do postu, który znajduje się kilka stron wcześniej. Jednak starajmy się używać cytowania selektywnego. 11. Zabrania się pisania postu pod postem. Od tego służy funkcja „Edytuj”. 12. Zabronione jest dublowanie wątków oraz wstawianie ich do różnych działów. Użytkownicy, którzy będą stosować takie praktyki będą konsekwentnie karani warnem. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce więcej niż jeden raz, jest to równoznaczne z banem na czas stały. 13. Pamiętaj, że jeżeli zakładasz nowy wątek MUSISZ nadać mu odpowiedni temat oraz odpowiednio opisać problem. Wątki w tytułem „Pomocy” nic nam nie mówią i nie spodziewaj się, że inni użytkownicy będą chcieli Ci udzielić pomocy. Poza tym taki wątek może zostać usunięty przez Moderatora. 14. Pisane posty muszą być pisane poprawną polszczyzną uwzględniając znaki interpunkcyjne, wielkie litery oraz ortografię. Nikt z pomagających nie ma obowiązku rozszyfrowywania, o co autorowi problemu chodziło. Niestosowanie się do tego punku będzie nagradzane warnami, natomiast na dłuższą metę ban na okres stały. 15. Niewiedza innych nie jest podstawą do nabijania się lub szydzenia. 16. Zabrania się zakładania tematów, dotyczących problemów z grami, aplikacjami, systemami operacyjnymi etc, jeżeli te, których problem dotyczy nie są legalne. 17. Masz nielegalne oprogramowanie? Lepiej to przemilcz… 18. Przy problemach dotyczących sprzętu komputerowego wymagane jest, by użytkownik podał pełną specyfikację komputera. Jeżeli użytkownik nie wie, jaki ma komputer, powinien użyć aplikacji typu AIDA64 w celu odczytania jakie ma podzespoły a następnie zapisania ich w odpowiednim, zrozumiałym dla wszystkich formacie. Przykład: • Procesor: Intel i5 2500K • Płyta główna: Asus P8P67-M PRO R3.0 • Pamięć RAM: Corsair DDR3 2x2048MB 1333MHz CL9 • Karta graficzna: Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1.5GB • Dysk twardy: Samsung F3 1TB SATAII • Zasilacz: XFX XXX 650W Modular 80+ 19. Dodatkowo, do punktu 18 podajemy jaki mamy system operacyjny (uwzględniając takie dodatki jak Service Pack 1 etc) oraz wersje zainstalowanych sterowników do podzespołów, których może dotyczyć problem. 20. W przypadku problemów z oprogramowaniem (legalnym/darmowym/trial) należy podać dokładniejsze informacje o tym oprogramowaniu. 21. Jeżeli problem dotyczy innego sprzętu komputerowego, podajemy jego markę oraz model. 22. W przypadku problemów z peryferiami zaznacz, jak długim kablem sprzęt został podłączony do komputera. 23. Rozsyłanie materiałów reklamowych do użytkowników forum PCFoster.pl jak i samo reklamowanie się na forum PCFoster.pl jest zabronione. Takie działania będą kończyły się wręczaniem banów na okres stały. 24. Reklama na forum PCFoster.pl jest płatna, ponadto zabronione jest zamieszczanie linków do serwisów konkurencyjnych. 25. Możliwe jest dodanie jednego linku w sygnaturze, jeżeli link ten nie szkodzi, bądź nie reklamuje konkurencji. 26. Zabronione jest wstawianie w sygnaturze linków odnoszących się do treści niewłaściwych: patrz punkt 3. 27. Sygnatura nie może razić oraz przeszkadzać innym użytkownikom podczas korzystania z forum PCFoster.pl. 28. Sygnatura ŁĄCZNIE nie powinna być wyższa niż 700x175px. To znaczy, że tekst zawarty w sygnaturze mający wysokość 50px oraz obrazek pod nim mający wysokość 200px jest niezgodny z regulaminem i Moderatorzy mają prawo do edycji lub usunięcia danej sygnatury. 29. W przypadku, gdy w sygnaturze znajduje się sam tekst, obowiązuje ograniczenie w wysokości sygnatury do 175px, natomiast co do szerokości nie ma ograniczeń. 30. Zabronione jest przypominanie się w sygnaturze o wręczaniu Plusów za pomoc. Jeżeli użytkownik uzna za stosowne sam decyduje o tym, czy takiego Plusa ma wręczyć czy nie. Teksty typu: „Jeżeli Ci pomogłem, kliknij w prawym dolnym rogu na Plusik” lub inne będą usuwane z sygnatur zaś sami użytkownicy będą nagradzani warnami. 31. Avatar powinien mieć rozmiar nie większy niż 100x100px, oraz nie powinien nawiązywać do treści niewłaściwych: patrz punkt 3. Pamiętaj, że Avatar reprezentuje użytkownika! 32. Użytkownik forum PCFoster.pl ma prawo do odwołania się do wręczonym mu warnów. W tej sprawie powinien kontaktować się z Moderatorami forum PCFoster.pl w celu zmniejszenia bądź skasowania poziomu warnów. 33. Serwis oraz forum PCFoster.pl nie wykorzystują oraz nie udostępniają danych profilowych użytkowników forum PCFoster.pl. 34. Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto. 35. Zabrania się posiadania więcej niż jednego konta w celu dodawania sobie Plusów. 36. Dane użytkownika oraz nick nie mogą nawiązywać do treści niewłaściwych: patrz punkt 3. 37. Jeżeli w danych działach występują mini-regulaminy, to należy się stosować do mini-regulaminów jak i regulaminu głównego forum PCFoster.pl. 38. Administratorzy oraz Moderatorzy forum PCFoster.pl nie ponoszą odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie treści, znajdującej się na forum PCFoster.pl. 39. Zabronione jest tworzenie wpisów, które obniżają ogólny poziom dyskusji na forum. Przez słowo wpis, rozumie się tutaj wszelkiego rodzaju wątki, posty etc. Wpisy takie będą usuwane/przenoszone do śmietnika. 40. Jeden założony temat = jeden poruszany problem. Mogą wystąpić wyjątki, pod warunkiem, że użytkownik prawidłowo nazwie zakładany wątek. 41. W przypadku nagminnego łamania regulaminu - nawet w jednym wątku/poście - moderatorzy mają prawo do dawania ostrzeżeń o wartości większej niż 1. UWAGA: Regulamin oraz funkcjonalność forum PCFoster.pl może zmienić się bez podawania przyczyny oraz bez wcześniejszego informowania o tym użytkowników. Korzystając z forum PCFoster.pl oświadczam, że regulamin forum PCFoster.pl jest mi znany i stosuję się do niego w pełni, bez najmniejszych zastrzeżeń.