Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czyszczenie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Crivitas

Crivitas
  • Użytkownicy
  • 30 postów

Napisano 03 sierpień 2011 - 15:08

Witam!
Jestem kompletnym laikiem, ale czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy przedmuchanie wiatraczków odkurzaczem to zły pomysł? Myślałem też aby rozkręcić laptopa i wtedy jakoś poczyścić, co wy na to?
  • 0


#2 James

James
  • Użytkownicy
  • 48 postów

Napisano 03 sierpień 2011 - 15:17

Jeśli będziesz ostrożny, to możesz śmiało użyć odkurzacza. Ważne jest żebyś trzymał jego rurę z dala od elektroniki, bo to może źle się dla niej skończyć (kiedyś uwaliłem tak płytę główną). Jeżeli zamierzasz rozkręcić laptopa, to o wiele lepszym pomysłem jest przedmuchanie go sprężonym powietrzem. Po pierwsze efekt będzie o wiele lepszy, a po drugie jest to bezpieczniejsze.
  • 1

#3 Crivitas

Crivitas
  • Użytkownicy
  • 30 postów

Napisano 03 sierpień 2011 - 16:01

Super dzięki za odpowiedz. A powiedz mi jeszcze jedną rzecz. W przypadku, gdybym jednak nie rozkręcał lapka, to lepiej wydmuchać kurz tak jak pisałeś sprężonym powietrzem czy jednak pozostać przy odkurzaczu i ryzykować? Rozmawiałem o tym z kilkoma osobami i każdy mówi inaczej.
No i jak myślisz? pomoże to coś przy przegrzewaniu się?
  • 0

#4 wujashek

wujashek
  • Użytkownicy
  • 211 postów

Napisano 03 sierpień 2011 - 16:10

rozkrec go, zdemontuj caly uklad chlodzenia, przedmuchaj za pomoca powietrza ktore masz w plucach, wyczysc stara paste termoprzwodzaca za pomoca spirytu lub alkoholu izopropylowego i naloz nowa paste. efekt bedzie znaczacy :)
  • 0

#5 James

James
  • Użytkownicy
  • 48 postów

Napisano 03 sierpień 2011 - 16:24

Bez rozkręcania lepiej sprawdzi się odkurzacz, ponieważ wessie kurz. Natomiast sprężone powietrze popchnęłoby go tylko dalej: wentylator byłby czysty, ale kurz nadal by zalegał w środku i tamował poprawny obieg powietrza w obudowie, przez co laptop mógłby się nadal przegrzewać.