Jump to content


Photo

Problem z Hiren's Bootem

Problem Hirens Boot

  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Pieczenieg

Pieczenieg
  • Użytkownicy
  • 1 posts

Posted 06 January 2016 - 12:32

Witam :) Jestem nowy i nie bardzo wiedziałem gdzie zadać to pytanie, a że znalazłem już pytanie o Hiren's Boota w tym dziale postanowiłem napisać tutaj. A więc historia jest taka, że koleżanka zadzwoniła do mnie że laptop jej się tnie, wcześniej się nie ciął i nie ma pojęcia co zrobić, więc poprosiła mnie o pomoc (jestem w technikum na informatyku). Myślę sobie, że pewnie standard, komputer cały zawalony, to daj go sformatuję i dała mi laptopa razem z pendrivem z win8. Odpalam lapka, a tam partycja D pusta, a C tylko do połowy, tam jakieś prezentacje, simsy, wiecie typowy laptop młodej studentki :D Patrzyłem w panelu sterowania i żadnych dziwnych programów też nie było. Na laptopie był win 10, więc stwierdziłem, że to może być wina systemu, więc sieknę formata i po problemie. Bootowanie z pendraka z win 8, wybrałem język, lecz dalej nie było opcji aby instalować nowy system, dało się tylko przywrócić. Mówię sobie dobra, pojadę go Darik's Boot and Nuke i po krzyku, podłączam pendraka z HB a ten nie chce się bootować. W biosie normalnie go widzi, ale nie bierze go pod uwagę podczas bootowania. Kiedy wyłączyłem całkowicie możliwość bootowania z hdd, z miejsca wrzucało mnie do biosa. Kombinowałem z ustawieniami usb w zakładce advanced i nic. Z ciekawości podłączyłem pendraka z win 7, ale tego to w ogóle bios nie wykrywał, chociaż oba działały kiedy chciałem je bootować na moim laptopie. Pytanie co może być przyczyną? Co zrobić, aby HB załączył i żebym mógł wyczyścić dysk z tego beznadziejnego systemu. A jak nic nie przyjdzie nikomu do głowy, to chociaż powiedzcie jak usprawnić działanie tej windy aby chodziła płynniej, bo faktycznie trochę zamula (osobiście nie mógłbym korzystać z tego systemu, ale jej to chyba nie przeszkadza, więc taka opcja też będzie dobra :D).