Skocz do zawartości


Zdjęcie

Męczące się oczy w dynamicznych scenach podczas grania

monitor zmęczone oczy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Marucins

Marucins
  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • LokalizacjaBiałystok

Napisano 02 styczeń 2016 - 10:29

Panowie jak to jest z tym odświeżaniem i czasem reakcji monitora?
Czy dynamiczne gry np. FPS/TPS na monitorach o niskim odświeżaniu i niskim czasie reakcji mogą męczyć oczy?

Od dłuższego czasu posiadam Dell U3011, przesiadłem się z szybkiej 2ms 24" TNki. Sporo siedziałem pod OSX a przez to bardzo mało grałem. Jak już sięgałem po grę był to cRPG albo jakaś strategia (nic lepszego bo Applowskie sterowniki do GPU to nieporozumienie), czy takie Diablo III.
Można powiedzieć że pierwsze bardzo męczące odczucie "oczopląsu" doznałem gdy uruchomiłem jakiś czas temu Dead Island - podczas dynamicznego rozglądania się (domyślnie w grze jest ustawiony bardzo mały fov - przez co wszystko jest bardzo przybliżone), patrzenie na ekran doprowadzało o "mdłości" i dziwne zawroty -> wspaniały nieostry obraz, wszystko rozmazane...

Obecnie gdy więcej czasu spędzam pod Windows i chce zagrać w coś dynamicznego np. taki twór jak Fallout 4 (pominę że gra to totalny crap) strasznie męczą mi się oczy (powtórka z rozrywki) przez co odechciewa mi się grać. Oczywiście po dłuższym graniu wzrok przyzwyczaja się i mogę siedzieć godzinami - jak było z Dying Light.

Zastanawiam się czy jest to spowodowane zmianą na inny monitor - większy ekran, słabe odświeżanie, a co najważniejsze bardzo duży czasu reakcji?


  • 0

haMac Atland (LC) Asus Gryphon Z97 Armour Edition # Intel i7-4790K # EVGA GTX 980 Ti SC # G.Skill TridentX DDR3 2400 MHz CL10 (4x4GB) # Samsung 850 PRO 512GB + Crucial M550 256GB + WD VelociRaptor 1TB # AirPort Extreme (BCM94360CD) # SeaSonic Platinum-1200 (SS-1200XP3) # Phanteks Enthoo Primo

Spoiler


#2 Jarkozpl

Jarkozpl
  • Użytkownicy
  • 21 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 12:54

Duże znaczenie ma rodzaj matrycy, jej podświetlenie, kontrast i ilość FPS (im mniej tym gorzej bo obraz jest mniej realistyczny i mózg wariuje)


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: monitor, zmęczone oczy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych