Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nauka baz danych od 0, zmiana branży!?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Derb1

Derb1
  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 08:24

Witam serdecznie,

 

jestem absolwentem Politechniki, jestem inżynierem mechaniki i budowy maszyn. Mam bardzo obrotnego znajomego, który ma ogromne znajomości - zna bardzo wielu prezesów wielkich firm itp.. Ten znajomy bardzo mnie lubi i chce pomóc mi w życiu.

 

Otóż sprawa wygląda następująco. Mam 24 lata (dzisiaj mam urodziny). Znajomy zaproponował mi zaczęcie pracy w wielkiej firmie informatycznej działającej również na terenie Polski. Zaproponował mi to z racji na to, że jestem inżynierem i znam język niemiecki i angielski. Znajomy powiedział mi, że wszystkiego w tej wielkiej firmie mnie nauczą itp., miałbym tam zajmować się bazami danych. Z tego co wiem trzeba poznać programy SQL i Oracle, a do tego najlepiej jakiś język programowania, a to wszystko matematyką (nie byłem nigdy zbyt dobry z matmy).

 

Chciałbym się dowiedzieć, co o tym sądzicie? Nigdy nie miałem styczności z tymi dziedzinami. W jakim czasie jestem w stanie od 0 nauczyć się wszystkiego o tych bazach danych pod odpowiednią opieką i bedąc dobrze kierowany? Do zycia podchodzę tak, że jeśli na czymś będzie mi zależeć, to wszystkiego można się nauczyć, ale chodzi mi o takie realne spojrzenie??? Powiedzmy, że nie wiem o tym, a okaże się że mam do tego predyspozycje i będę odpowiednio kierowany... Jaki mniej więcej to czas? 3,5 lat, czy raczej więcej?

 

Pozdrawiam.


  • 0


#2 Miodek

Miodek
  • Użytkownicy
  • 2009 postów
  • LokalizacjaPasieka

Napisano 15 wrzesień 2015 - 17:21

Język SQL w połączeniu z jakimś sympatycznym programem (np. SQL Developer od Oracle) dosłownie każdy jest się w stanie nauczyć. Jest dostępnych wiele poradników.


  • 0
Drogi analfebeto. Zamiast pisać na końcu posta "przepraszam za błędy", popraw je.

#3 zuzannajonczyk

zuzannajonczyk
  • Użytkownicy