Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z wysokimi skokami pingu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kasilas

kasilas
  • Użytkownicy
  • 3 postów

Napisano 21 kwiecień 2014 - 17:03

Opis problemu:
Od dwóch miesięcy na moim komputerze występowały co jakiś czas problemy z nagłymi skokami pingu, co skutecznie uniemożliwia zabicie czasu przy niektórych grach online. Początkowo myślałem, że problemy są po stronie mojego dostawcy, ale parę dni temu przyszła mi do głowy pewna dziwna zależność. Problem ze skokami pingów pojawiał się zawsze wtedy kiedy drugi domowy komputer był włączony i podłączony do sieci, a w każdym innym przypadku pingi były całkowicie stabilne przez cały czas. Postanowiłem poszukać rozwiązania na własną rękę, ale niestety wszystkie możliwe przyczyny o których pomyślałem okazały się nie trafione i w efekcie nie udało mi się rozwiązać problemu, dlatego też proszę was o pomoc w odnalezieniu przyczyny owego problemu.
 
Podstawowe informacje:
  • Moim dostawcom internetowym jest firma UPC. Mój pakiet zakłada przesył 120Mb/s | 10Mb/s Up.
  • Dysponuję routerem-modemem od dostawcy Thomson TWG z zewnętrznymi antenami.
  • Adres sieciowy mojego routera to 192.168.0.1 i jest to jedyny pośrednik sieciowy.
  • Do routera podłączony jest także telefon stacjonarny, lecz nie wpływa na sieć.
Co próbowałem dotychczas zrobić:
  • Przełączyć się z trybu DHCP na ręczną konfigurację połączenia.
  • Wyłączyć firewall i pozostałe zabezpieczenia po stronie routera.
  • Odłączyć pozostałe przeważnie nieużywane urządzenia od sieci.
  • Zrobić pełen skan na obecność wirusów na obu komputerach.
  • Zamienić miejscami wtyczki w routerze oraz przepiąć je w inne miejsca.
  • Podłączyć komputer ofiarę do strefy zdemilitaryzowanej (DMZ).
  • Wyłączyć całkowicie interfejs WiFi oraz odłączyć antenki.
  • Resetować orać aktualizować router.
Urządzenia podłączone do sieci:
  • Komputer sprawca - Komputer który powoduje na drugim komputerze wysokie skoki pingu kiedy oba są podłączone do sieci. Komputer podłączony poprzez kabel.
  • Komputer ofiara - Komputer na którym następują wysokie skoki pingu gdy komputer sprawca jest włączony i podłączony do sieci. Komputer podłączony poprzez kabel.
  • Dysk sieciowy - Dysk nie wpływający na pingi niezależnie od sytuacji oraz jego aktywności. Dysk podłączony jest do routera poprzez kabel.
  • Urządzenia WiFi - Laptopy i inne urządzenia korzystające z sieci, lecz nie wpływające na ping.
ping 192.168.0.1 -t
Powyższe screenshoty robione były w różnej kolejności, o różnych godzinach. Fakt, że na kolejnych screenach ping jest coraz wyższy jest zbiegiem okoliczności.
W chwili gdy piszę tą wiadomość pingi skaczą ponownie "tylko" do 600ms. Mogę dorzucić więcej "próbek", ale wątpię aby cokolwiek nowego wniosło to do tematu.
 
Dzienniki procesów z HiJackThis
Komputer Sprawca
Komputer Ofiara
  • 0


#2 Miodek

Miodek
  • Użytkownicy
  • 2009 postów
  • LokalizacjaPasieka

Napisano 21 kwiecień 2014 - 20:01

http://forum.pcfoste...h__1#entry74363
http://forum.pcfoste...h__1#entry72767
  • 0
Drogi analfebeto. Zamiast pisać na końcu posta "przepraszam za błędy", popraw je.

#3 kasilas

kasilas
  • Użytkownicy
  • 3 postów

Napisano 21 kwiecień 2014 - 21:03

http://forum.pcfoste...h__1#entry74363
http://forum.pcfoste...h__1#entry72767

Podane przez ciebie odnośniki nie działają.
  • 0

#4 Miodek

Miodek
  • Użytkownicy
  • 2009 postów
  • LokalizacjaPasieka

Napisano 22 kwiecień 2014 - 15:53

Linki poprawione. Proszę o przebaczenie.
  • 0
Drogi analfebeto. Zamiast pisać na końcu posta "przepraszam za błędy", popraw je.

#5 kasilas

kasilas
  • Użytkownicy
  • 3 postów

Napisano 22 kwiecień 2014 - 18:44

Drogi odnośnik dotyczy lagów w grach, a nie skoków pingu. Co do pierwszego odnośnika: komputer był już czyszczony (ba, nawet parę razy) za pomocą CCleanera a nawet defragmentowany. System i sterowniki są zaktualizowane na obu komputerach. Nic nie pomogło.
  • 0

#6 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 22 kwiecień 2014 - 21:40

popatrzyłbym jeszcze na otwarte połączenia ze sprawcy. jakiś monitor sieciowy? ostatecznie coś z systemu: netstat?
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych