Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wprowadzenie do świata programowania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stock

Stock
  • Użytkownicy
  • 23 postów

Napisano 20 marzec 2014 - 22:43

Chciałbym się zapytać, w jaki sposób przeciętny kowalski który korzysta na przecietnym poziomie z komputera może zacząć wchodzić w swiat programowania. Oczywiście pytam w głównie w swoim kontekście. Otóż sytuacje mam taką że umiem dość dobrze posługiwać się językiem HTML i CSS ale na tym moja przygoda z programowaniem się zakończyła. Próbowałem nauczyć się języka PHP ale...to dla mnie za tródne. Gdy widzę kursy z programowania np PHP chociaż też kiedyś patrzyłem się na c++ to nawet gdy pisze ,że to dla początkujących to i tak można wywnioskować ,że te kursy są pisane dla ludzie którzy już mają pewne podstawy w programowaniu i wiedzą np co to jest obiektowe programowanie co to algorytm ( to akurat wiem) itd itp, nie powtórze tych wszystkich sformułowań.W każdym razie większość kursów nie jest dla osób zielonych w tematyce programowania >>a problem w tym iż ja nią jestem<< ^^

Moja sytuacja jest taka że chciałbym się ,,wkręcić'' w świat programowania głównie w dwóch sprawach a) języki aktywne na stronach internetowych ( PHP java, czegoś takiego jak bazy danych ( mgliste pojęcie o tym ,,jak to się je'' mam )) B) tworzenie gier komputerowych ( raczej prostych , takich co podobno można tworzyć do animacjii wytowrzonych na programie grafinczym Blender).W innych konektstach raczej nie jest to mi potrzebne ,w każdym razie teraz nie przychodzi mi nic innego do głowy.Chociaż miło było by umieć tworzyć swoje programy na swoje potrzeby-a może nawet na tym zarabiać ,ale to już tak baardzo dla mnie odległa perspektywa że poważnie o tym nie myślę.
Moje umiejętności : biegła umiejętność wykonywania podstawowych czynności na kompie(uruchomić, zainstalować, ściągnąć, pograć itd itp), raczej dość dobra znajomość html i css, znajomość programów graficzncyh do video i foto montażów, powoli poszerzana jeszcze niska znajomość programu do tworzenia animacji Blender.
Jak człowiek na moim poziomie może się wkręcić w świat programowania? Od czego zacząć? Jak mogła by taka ścieżka rozwoju w tym temacie wyglądać? Czekam na pomysły, porady, doświadczenia. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam, Stock. :)
  • 0


#2 mw_1975

mw_1975
  • Użytkownicy
  • 2535 postów

Napisano 21 marzec 2014 - 09:43

Trzeba się wziąć do roboty, a nie biadolić. Zaprzeć się i przerobić kurs np. PHP. Bez pracy nie będzie wyników!Skoro kursy internetowe są za trudne, to trzeba kupić sobie książki.
  • 0
AMD Phenom II 955
Pentagram Karakorum HP-120 AlCu + Arctic Cooling AF1225L
4 GB DDR3 1600 MHz
Było Asus Radeon HD 6950 DCU II, jest XFX 7850 z AC Mono - czego się nie robi dla tej ciszy!
SilentiumPC Deus G1 600W

#3 ~janusz

~janusz
  • Użytkownicy
  • 238 postów

Napisano 21 marzec 2014 - 16:03

Gdy widzę kursy z programowania np PHP chociaż też kiedyś patrzyłem się na c++ to nawet gdy pisze ,że to dla początkujących to i tak można wywnioskować ,że te kursy są pisane dla ludzie którzy już mają pewne podstawy w programowaniu i wiedzą np co to jest obiektowe programowanie co to algorytm ( to akurat wiem) itd itp, nie powtórze tych wszystkich sformułowań.W każdym razie większość kursów nie jest dla osób zielonych w tematyce programowania >>a problem w tym iż ja nią jestem<<


Z taką mentalnością to Ci mogę kurs assemblera polecić. Zero obiektowości, super prosta składania i mało poleceń. Z pewnością czytając taki kurs napotkasz na inne ciekawsze problemy. Ja tam bym się cieszył, że istnieją takie wysokopoziomowe języki/paradygmaty (PHP to nawet język skryptowy i programuje się łatwiej niż w C++ i takich tam) opakowujące kod w jakiś logiczny ciąg znaków którego stosowania można się nauczyć mając chociażby miesiąc praktyki.

@temat - zacznij robić cokolwiek bez grafiki i imperatywnie (PHP z prostymi poleceniami, C++) ewentualnie coś wizualnego (C#/Delphi), potem przesiądź się na obiektowość. Pisanie gier zostawiłbym na okres, w którym będziesz dobrze operował matematyką (sinusy, cosinusy, macierze) i programowaniem obiektowym (z pewnością możesz spotkać problem wczytania takiego modelu z blendera do programu i chociażby jego oteksturowania).
  • 1

#4 Miodek

Miodek
  • Użytkownicy
  • 2009 postów
  • LokalizacjaPasieka

Napisano 21 marzec 2014 - 16:39

Jest jeszcze Baltie - środowisko graficzne programowania dla dzieci. Pozwala zrozumieć istotę programowania a także tworzyć pierwsze, proste programy.
  • 0
Drogi analfebeto. Zamiast pisać na końcu posta "przepraszam za błędy", popraw je.

#5 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 22 marzec 2014 - 15:30

nie napisałeś jak sobie radzisz z angielskim - to dość istotne.
każdy język wysokiego poziomu pozwoli ci szybciej odnieść namacalne sukcesy niż np. asembler.
będziesz musiał uczyć się składni, zawartości bibliotek i wielu innych rzeczy, ale napisanie czegokolwiek będzie prostsze, i to coś zapewne będzie działać.
napisanie prostego programu e.g. "hello world" w wysokim poziomie to pikuś - spróbuj w asembelerze (i żeby chodziło na różnym sprzęcie :) ). jak to za mało, wyobraź sobie tworzenie gry typu wąż lub pong. z drugiej strony, coś stworzone w asemblerze ma olbrzymie szanse być niesamowicie szybkie, maleńkie
poszperaj po forach związanych z konkretnymi językami - znaczna część nie będzie po polsku. za to dają niesamowite wsparcie - dużo przykładów, rozwiązanych problemów.
im bardziej popularny język, tym wsparcie lepsze.
ja sugerowałbym c++, dlatego że .......
a uczenie się, co to obiektowe programowanie albo algorytm potraktuj jako część nauki języka.

możesz też zainwestować w L..G Mind..S.. - co prawda, niezbyt uniwersalne środowisko, tanie też nie, ale programowanie chyba najprostsze z możliwych :D
  • 0

#6 aneta-milecka

aneta-milecka
  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 18 maj 2014 - 22:00

trzeba się wziąść rzetelnie do nauki i pracy i tyle, tylko tyle
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych