Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak system wybrać: Linux czy MAC OS X?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kubik92

Kubik92
  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 23 luty 2014 - 11:25

Witam, mam pytanie odnośnie systemu.
Studiuję na 3 roku informatykę, zabieram się do pisania pracy inżynierskiej, którą będę pisał w Ruby on Rails.
Postanowiłem, że nie będę pisał na śmiesznym windows 7 bo to nie ma sensu.
Mój 'sprzęt' jest również śmieszny, ale mam zamiar zainwestować w niego po wakacjach, (czyt. zmienić).
AMD 2.10 GHz
4gb ramu
64 bit
NVIDIA GeForce 8200M G

Polecacie abym pisał to w linuxie czy w Mac'u? (Ostatnio słyszałem, że Mac staje się popularny.)
  • 0


#2 zekon

zekon
  • Użytkownicy
  • 10 postów
  • LokalizacjaSczecin-Dąbie

Napisano 25 luty 2014 - 14:22

OSX nie postawisz legalnie na swoim komputerze, wiec w sumie nie masz wyjścia.
  • 0

#3 _RA_

_RA_
  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • LokalizacjaWarszawa, Izabelin

Napisano 26 luty 2014 - 21:13

Masz wyjście kup mac-a. Ja napisałbym o linuksie jest trochę prostszy. Wiele rzeczy w os x jest okryte tajemnicą firmową. Oba systemy są uniksowe więc ... pozostaje linuks.
  • 1

#4 jacek.mikowicki

jacek.mikowicki
  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • LokalizacjaSiedlce

Napisano 05 czerwiec 2014 - 15:43

Tak dla porządku. Piszesz w Ruby o Linuxie i Mac Osx-ie? Czy chodzi Ci o wybór środowiska jako takiego? Kompa do pracy? Co do systemów jako takich. Linux jest praźródłem od którego wyszedł Mac Osx. Co do środowiska merytorycznie nie ma znaczenia. Ruby postawisz na wszystkim.

Osobiście wybrałbym Maca. Do pracy. A wcześniejsze modele macbook pro można kupić już za rozsądne pieniądze. 


  • 0

#5 zekon

zekon
  • Użytkownicy
  • 10 postów
  • LokalizacjaSczecin-Dąbie

Napisano 27 październik 2014 - 13:37

Najnowsze też bardzo potaniały (np. dwa lata temu MacBook Pro Retina 13" kupiłem za 7899 a już po trzech miesiącach był za 6500 ;/)


  • 0

#6 forrest77

forrest77
  • Użytkownicy