Skocz do zawartości


Zdjęcie

Od kiedy zacząć naukę programowania?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Radd

Radd
  • Użytkownicy
  • 2 postów

Napisano 04 sierpień 2013 - 17:07

Cześć, mam 16 lat i zastanawiałem się niedawno nad swoją przyszłością. Patrzyłem na rózne kierunki studiów, różne zawody i zainteresował mnie zawód programisty. Tylko czy w wieku 16 lat nauka programowania ma jakikolwiek sens? Wcześniej trochę próbowałem ale bardzo mało, praktycznie jestem laikiem. Mam jeszcze 3 lata nauki w liceum i trzeba iść na studia więc...

Na początek, naucz się NIE zakładać dwóch identycznych tematów na ten sam temat.
  • 0


#2 ~janusz

~janusz
  • Użytkownicy
  • 238 postów

Napisano 04 sierpień 2013 - 18:05

Tak. Powiedziałbym nawet, że to najwyższy czas na rozpoczęcie. Potem na studiach jest luźno (przynajmniej na początku nie prosisz ludzi o pomoce czy też gotowe projekty).
  • 0

#3 Miodek

Miodek
  • Użytkownicy
  • 2009 postów
  • LokalizacjaPasieka

Napisano 04 sierpień 2013 - 21:19

Jeśli nie masz zamiaru (lub już wybrałeś inaczej) uczyć się w technikum o profilu informatycznym, to warto przede wszystkim zacząć od algorytmiki. Wszelakie pomoce naukowe znajdziesz bez problemu.
  • 0
Drogi analfebeto. Zamiast pisać na końcu posta "przepraszam za błędy", popraw je.

#4 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 07 sierpień 2013 - 11:35

w niemal każdym wieku można uczyć się programowania. oczywiście szanse na skuteczne nauczenie nawet podstaw C 10-latka są niezbyt duże, ale np. oprogramowanie sterownika pewnej zabawki (?) znanej firmy L..O, to programowanie przy pomocy języka ciut wyższego poziomu.
ostatecznie programowanie, to przewidywanie połączeń przyczyna-skutek i opisywanie tego przy pomocy mniej lub bardziej przyjaznego języka obcego. świadomość kultury środowiska ;) zdecydowanie pomaga w programowaniu. wiele osób zaczynało od "hello world". i wiele na tym kończyło :D
  • 0

#5 mw_1975

mw_1975