Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rozwiązany: Jak wyłączyć uwierzytelnienie w Linux? Instalacja Windows-a zamiast Linux-a


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vita

Vita
  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 24 lipiec 2013 - 21:19

Witam. Pierwszy raz w życiu pracuję na Linuxie. Nie znam się na tym systemie kompletnie i mam w związku z tym pewne problemy :(
Otóż, gdy chcę zainstalować jakieś programy wyskakuje mi jakieś uwierzytelnienie, gdzie trzeba wpisać hasło. Czy da się to jakoś wyłączyć? Jeśli tak, to prosiłabym o wytłumaczenie mi tego krok po kroku, bo kompletnie się na tym nie znam :( Nie wiem także skąd mam wziąć to hasło! Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc?

Pozdrawiam.
  • 0


#2 Kamillo

Kamillo
  • Moderatorzy
  • 5751 postów

Napisano 24 lipiec 2013 - 23:13

Jeśli wyskakuje komunikat o uwierzytelnianie to musisz wpisać hasło, które masz do tego systemu Linux.
Znalazłem taki wpis na stronie >> KLIK
  • 0

#3 Vita

Vita
  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 25 lipiec 2013 - 01:35

Pojawił się tu kolejny problem, ponieważ nie mogę otworzyć tego pliku, który mam zedytować. I naprawdę nie wiem jak to zrobić :(

Wydaje mi się, że mogę go wyedytować tylko jako root, a żeby zalogować się na root'a, chyba muszę znać hasło i tu koło się zamyka.
  • 0

#4 silent

silent
  • Użytkownicy
  • 771 postów

Napisano 25 lipiec 2013 - 09:05

hasło administratora (root) powinno być zadeklarowane podczas instalacji systemu.
jeżeli chcesz dokonać istotnych zmian w systemie (np. doinstalować jakiś program), kiedy pada żądanie autoryzacji - należy podać hasło roota.
jeżeli się zagubiło/zapominało - najprostszym (inne są trudniejsze do wykonania) rozwiązaniem będzie reinstalacja systemu (i tym razem hasło pamiętamy!).
jeżeli jesteś użytkownikiem (masz tylko takie uprawnienia), a ktoś inny administruje komputerem, trzeba mu powiedzieć co się chce zainstalować i po problemie. albo instalować coś w jego obecności - zapewne autoryzuje operację.